Garfija

Recorded вересня 2010

2,4
4,8

Переглянуто 3204 раз(и), завантажено 5 раз(и)

біля Kurów, Województwo małopolskie (Polska)

Trasa długości 10km, trudna ze względu na kilka większych podejść i osuwisk po powodziach z maja 2010r. Początek w Kurowe w okolicach mostu Kurowskiego, droga lokalna Kurów – Dąbrowa. Na trasie możemy zobaczyć dwie przydrożne kapliczki, krzyże i figury świętych. Drugi odcinek to stara droga do Zbyszyc, która po powstaniu jeziora Rożnowskiego ucierpiała doszczętnie przez osuwiska, obecnie wygląda jak szwajcarski ser, w niektórych miejscach całkowity brak asfaltu, potężne wyrwy i liczne dziury. Odcinek ten niemal w całości wiedzie przez bukowy las, mało zabudowań mieszkalnych. Największym zabytkiem tej części trasy jest gotycki Kościół Zgromadzenia Ducha Świętego z XV w. Następnym punktem historycznym jest klasycystyczny pałac Szujskich z XIX w., obecnie znajduje się tam Ośrodek Pomocy Społecznej. Obiekt zamknięty jest dla odwiedzających.
Trzeci odcinek naszego szlaku jest dość trudny z racji różnic wzniesień, 141m do pokonania na odcinku 2.4km, w nagrodę możemy podziwiać piękne panoramy widokowe, począwszy od mostu w Kurowie do Małpiej Wyspy w Gródku nad Dunajcem. Trasa kończy się na skrzyżowaniu drogi 975 z drogą w kierunku Woli Kurowskiej na wysokości 429m. W punkcie tym mamy widok na jezioro Rożnowskie, Znamirowice, Tabaszową oraz na okoliczne wzgórza: Zawale 518m n.p.m., Sienną, Jelną, Lipie. Przy dobrej pogodzie w kierunku południowo-zachodnim można dostrzec Tatry.

01 Skrzyżowanie

Skrzyżowanie drogi Nowy Sącz-Kraków w prawo Wola Kurowska-Zbyszyce

02 Kaplica

Kaplica z tablicą z tekstem (oginalny tekst): "Spełniając dawno życzony zamiar i odnawiając starożytną pobożność przywiązania do tego miejsca na którym przed laty była drzewniana Kaplica i to samo wytryskujące źródło Wody o błogosławionych skutkach różnego rodzaju niemocach. Wystawiła Gmina Kurów w r.p.1877 tę nową kaplicę ku Chwale Boga i czci Boga Rodziny Dz: N: M: P. której Obraz sławiony po zdelezowaniu pierwotnej Kaplicy w Kościele Wielogłowskim przechowany napowrót przeniesiony i w tym Ołtarzu umieszczonym został. Uzdrowienie chorych.] Ucieczko grzesznych.] Módl się za nami."

03 Kapliczka

06 Na trasie

Widok na most w Kurowie, Tęgoborze

07 Na trasie

Odcinek trudny. Duże podejście.

08 Droga 98

Widok na zamkniętą drogę 975.

09 Panoramy na jezioro

Widok Na Jezioro Rożnowskie. Tęgoborze.

10 Na trasie

Paanoramy na jezioro.

11 Kapliczka

Kapliczka na granicy Dąbrowa - Kurów na drodze Nr 98

12 Tymczasowe obejście

Bardzo trudne obejście osuwiska na drodze Nr 98. Droga w pierwszej części łąkami w stronę lasu i równolegle do remontowanej drogi. W lesie bardzo duże zarośla. Wychodzimy na drogę za osuwiskiem w okolicy kapliczki i skrzyżowania w kierunku Zbyszyc.

13 Kapliczka przy drodze nr 98

Kapliczka przy drodze

14 Skrzyżowanie z drogą w kierunku Zbyszyc

014 Skrzyżowanie z drogą w kierunku Zbyszyc. Droga stara na terenie osuwiskowym. Czynna tylko dla samochodów osobowych.

15 Ujęcie wody

Ujęcie wody pitnej.

16 Widok na jezioro. Krzyż przydrożny.

Wyjście z lasu. Widoki na jezioro po lewej stronie drogi. Krzyż przydrożny.

17 Figura przydrożna

Figura przydrożna. Widok na starą drogę. Nawierzchnia miejscami z ażurowych płyt betonowych.

18 Dawna droga łącząca Zbyszyce ze Zbyszycami

W tym miejscu na starych mapach widać drogę łaczącą Zbyszyce z Tęgoborzem.

19 Widok na Tęgoborze. i dwór Szujskich

Widok na Tęgoborze po lewej stronie. Po prawej widać fragmenty Dworu Szujskich.

20 Kościół w Zbyszycach

Kościół w Zbyszycach

21 Jezioro Rożnowskie w Zbyszycach

Jezioro w Zbyszycach niedostępne na skutek długotrwałej erozji. Jezioro w tym miejscu zarośnięte wikliną oraz zaroślami wodnymi.

22 Dwór Szujskich

Dwór Szujskich klasycystyczny z XVIII/XIX w. Obecnie mieści się tu Ośrodek Pomocy Społecznej. Dwór niedostepny dla zwiedzających.

23 Na trasie

Odcinek drogi z dużym podejściem. Liczne panoramy na jezioro i okolice.

24 Na trasie

28 Droga Nr 98

Końcowa część trasy. Skrzyżowanie nowej drogi do Zbyszyc z drogą nr 98
похід

29 Ostatni punkt naszej trasy.

Drogą powrotną do Nowego Sącza poprzez Wolę Kurowską, Ubiad. Widok na panoramę Tatr.

Osuwisko

Osuwisko powstałe w majowych opadach 2010 roku. W trakcie wycieczki roboty na osuwisku. Obejście przez las. Bardzo trudne !!!

• Фото Johnny S

Johnny S 12 квіт. 2017

Wow! https://pl.wikiloc.com/szlaki-outdoor/kurow-zbyszyce-wola-kurowska-1155027#wp-1155029/photo-370693