dreminali

Uploaded 24 грудня 2015

Recorded грудня 2015

5,9

Переглянуто 1029 раз(и), завантажено 8 раз(и)

біля Döşemealtı, Antalya (Türkiye)

Güver Vadisi, Güver Kanyonu, Güver Çayı olarak da geçen doğa harikası bir bölgeye yürüyüş. Ben bu kanyondan akan çayı oluşturan sulardan birini izledim. Bu suyu oluşturan dere Döşemealtı Yeniköy Stadyumu'nun yanında başlıyor. Kırkgöz'den kaynağını alan sulama kanalı başlangıcını oluşturuyor. Burada kayalardan oluşan dere yatağı Kuruçay'a yaklaştıkça toprağa dönüşüyor. Bu süre içinde Döşemealtı Ovası'nı suluyor. Yolda birkaç kanaldan daha su alarak bahçe ve tarlalardan geçiyor ve Kuruçay'ın son kısmına dökülüyor. Antalya - Denizli (Korkuteli) Karayolu'nun altından Karaman tarafına geçiyor. Burada ormanlık alana giriyor ve artık daha büyük bir çay olarak akıyor, bir kilometre ileride ise sert bir şekilde vadi başlıyor. Vadi öncesinde ve vadide doğa harika, suya girmek, piknik yapmak mümkün. Ben Karaman ve Düzlerçamı arasındaki noktaya kadar gittim, burada artık vadiye inmek mümkün değil, en az 50-60 mt yükseklik var. Ama Düzlerçamı civarında Vadi'de belirli bir noktaya kadar araçla bile inilebildiği söyleniyor.

Başlangıç deresinin Kuruçay ile birleştiği yerde yağmurlu dönemlerde dikkatli olunmalı, benim izlediğim rotada kurak dönemde bile atlayarak, zıplayarak zorlanarak geçtiğim noktalar oldu. Ayakkabıları çıkarıp geçmek mümkün tabii ki.