Час  5 годин 11 хвилин

Recorded червня 2017

3,5
7,1

біля Banyoles, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb el grup Extrem CMMollet
Temps en moviment 3 hores 39 minuts.

Passejada matinal per conèixer l'Estany de Banyoles i el seu entorn.
Comencem vorejant l'estany i passant per davant del jaciment prehistòric lacustre de la Draga, amb més de 7.000 anys d'antiguitat.
Continuem fins al Mirador de la Torre del Rem per veure l'estany des d'un altre punt de vista.
Visitem els camps de Mas de Can Morgat i les seves llacunes.
Enfilem el camí cap al Puig Clarà des d'on tenim unes magnífiques vistes panoràmiques.
Baixant del Puig Clarà, passem pels paratges d'Els Tenyers.
Caminat per un camí asfaltat arribem al Castell i a Santa Maria de Porqueres, església romànica del segle XII.
A continuació tornem a apropar-nos a l'estany i passant per l'estanyol del Vilar, la Casa de colònies i la Font del Vilar, amb una escultura en forma de porta molt curiosa.
Travessem els jardins de l'Escola Casa Nostra i ens dirigim a les Estunes; un paratge ple de fantasia i llegendes, entre grans roures i alzines, podem veure grans plaques de travertí amb esvorancs i esquerdes. Segons la llegenda, en aquestes vaumes hi vivien les goges de l'Estany.
Continuem el recorregut per l'Estanyol de la Cendra, exemple molt gràfic de l'origen per enfonsament càrstic.
Passem per davant l'Estanyol Petit d'en Montalt amagat entre els canyissos i ens dirigim a la Font Pudosa, que ara no raja però que deu el nom a les aigües amb un alt contingut de gasos sulfhídrics. A mitjans del segle XIX s'hi va construir un balneari.

Aparcament la Carpa de l'Estany

Puig Clarà

Riera de Castellar

Santa Maria de Porqueres

Cartells informatius dels usos de l'Estany