Час  6 годин 5 хвилин

Координати 5196

Uploaded 7 червня 2019

Recorded червня 2019

  • Rating

     
  • Information

     
  • Easy to follow

     
  • Scenery

     
-
-
457 m
108 m
0
3,7
7,4
14,8 km

Переглянуто 113 раз(и), завантажено 9 раз(и)

біля  Villalonga, Valencia (España)

VILALLONGA-PUIG FRARE-FORNA-VILLALONGA

Classificació: Fácil
Tipus de sender: Circular
Eixida: Vilallonga
Arribada: Vilallonga
Comarca: La Safor i La Marina
Població: Vilallonga i Forna
Distancia: 14.8 km
Temps Total: 06:05:35
En Moviment 04:23:37
Temps Parat: 01:41:58
Desnivell Acumulat +: 706
Desnivell Acumulat -: 693

VILLALONGA-PUIG FRARE-FORNA-VILALLONGA
Aquesta ruta ens porta fins a la població de Vilallonga, població pertanyent a la comarca de la Safor situada a l'extrem sud-est de la província de València.
Comencem la ruta des de Villalonga, seguint el "camí a Forna". Només sortir de la població comencem a tenir unes dures rampes formigonades que donen accés a una zona de xalets i al principi de la senda, que en un constant ascens ens porta fins a una casa i l'enllaç al "Camí de Cocons" que també s'inicia a Villalonga (bona opció si no es vol repetir el tram inicial de tornar). La senda transcorre en tot moment sota una preciosa arbreda i amb molta ombra, el que la fa ideal per a dies calorosos. Seguim fins arribar al pal indicador de Forna i "Font d'en Carros i Fontanelles", continuem en direcció Les Fontanelles amb una pronunciada baixada fins al "barranc del Castell" i en més suau pujada cap al camí de la zona de Les Fontanelles. Continuem per la pista fins al final de la mateixa on comença la senda que ens porta en contínua pujada cap a la pista que ens porta al Puig Frare, punt més elevat de la ruta. Deixant el sender que hem utilitzat per pujar a la nostra esquerra seguim la pista durant aproximadament 1,8 km on prenem el camí a la dreta pel "Pla de Baptista", aquest camí es va estrenyent fins a esdevenir una senda que en pronunciada baixada ens porta fins a la població de Forna. Recollim aigua de la font de la plaça i pel carrer de Villalonga en una bona pendent fins arribar a l'inici del sender i en un quilòmetre de constant pujada arribem a l'encreuament on en el primer pas que hem fet ens hem anat cap a Les Fontanelles. A partir d’ací repetim el mateix sender en direcció de Villalonga. En tornar tenim dos possibles variant de baixada part de la que nosaltres hem utilitzat, són concretament el "camí del cocons" o per "La Font del Grill i Castell de Vilallonga".
Ruta que transcorre pràcticament tota baix la ombra dels arbres, lo que la fa idònia per als dies solejats.

VILLALONGA-PUIG FRARE-FORNA-VILLALONGA
Esta ruta nos lleva hasta la población de Villalonga (Vilallonga en valenciano), población perteneciente a la comarca de La Safor situada al extremo sureste de la provincia de Valencia.
Empezamos la ruta desde Villalonga, siguiendo el “camí a Forna”. Nada más salir de la población empezamos a tener unas duras rampas hormigonadas que dan acceso a una zona de chalets y al principio de la senda, que en un continuo ascenso nos lleva hasta una casa y el enlace en el “Camí de Cocons” que también se inicia en Villalonga (buena opción si no se quiere repetir el tramo inicial al volver). La senda transcurre en todo momento debajo de una preciosa arboleda y con mucha sombra, lo que la hace ideal para días calurosos. Seguimos hasta llegar al poste indicador de Forna y “Font d’en Carros y Fontanelles” , continuamos en dirección Les Fontanelles con una pronunciada bajada hasta el “barranco del Castell” y en más suave subida hacia el camino de la zona de Les Fontanelles. Continuamos por la pista hasta el final de la misma donde da comienzo la senda que nos lleva en continua subida hacia la pista que nos lleva al Puig Flare, punto más elevado de la ruta. Dejando el sendero que hemos utilizado para subir a nuestra izquierda seguimos la pista durante aproximadamente 1,8 km donde tomamos el camino a la derecha por el “Pla de Baptista”, este camino se va estrechando hasta convertirse en una senda que en pronunciada bajada nos lleva hasta la población de Forna. Recogemos agua de la fuente de la plaza y por la calle de Villalonga en una buena pendiente hasta llegar al inicio del sendero y en un kilómetro de constante subida llegamos al cruce donde en el primer paso nos desviamos hacia Les Fontanelles. A partir de aquí repetimos el mismo sendero en dirección de Villalonga. Al volver tenemos dos posibles variante de bajada aparte de la que nosotros hemos utilizado, son concretamente el “camí del cocons” o por “La Font del Grill i Castell de Vilallonga”.
Situat en l'extrem sud-est de la província de València, en les vessants septentrionals de la serra de La Safor, que serveix de límit amb la comarca de la Marina. El relleu ho forma una espaiosa vall pel centre de la qual discorre el riu Serpis en direcció nord-est a la recerca del mar.

3 коментарів

  • Фото ignacio.ds

    ignacio.ds 11 черв. 2019

    Bonita ruta, Vicent.
    A veces, y lo digo por mi mismo, olvidamos que muy cerca tenemos rutas muy interesantes, como ésta, sin necesidad de hacer grandes desplazamientos.
    Me la apunto para hacerla en cuanto pueda.
    Saludos y enhorabuena por tus aportaciones.

  • Фото Vicent Máñez

    Vicent Máñez 11 черв. 2019

    Gracias por los comentarios. La zona es muy bonita y ademas con mucha sombra, cosa que es de agradecer a partir de esta época del año. Comentarte que hay dos posibles sendas para volver si no queréis repetir todo el tramo inicial, una es al llegar a la casa haytomar el Camí del Cocons y otra mas adelante por "La Font del Grill". Espero que la disfrutéis.
    Salutacions

  • Фото AngelaMS

    AngelaMS 1 лип. 2019

    I have followed this trail  View more

    Ruta molt xula per unes pinades molt extenses que li donen una ombra espectacular a la ruta.

You can or this trail