Скачати

Координати

4 липня 2021 р.

липня 2021

біля Viladrau, Catalunya (España)

Un passeig familiar fins a la masia natal de Joan de Serrallonga.
Tenim varies opcions per entrar a la ruta que va paral·lela a la riera i la carretera, nosaltres vam aparcar el cotxe al costat de l’aparcament habilitat per les caravanes que trobem entrant a Viladrau després de passar la fàbrica de Làctics Vegetals el primer carrer a la dreta que ens porta al Arboretum.
Veiem el camí PR que ja ve de dins el poble a la Masia de La Sala molt ben marcat. Comencem a caminar a ma dreta sense creuar la riera pel camí que baixa molt fresat seguint els pals indicadors que trobem a cada trencant, passat el salt d’aigua creuem la riera i no tardem a arribar a la masia de on podem admirar un antic rellotge de sol i un oratori amb la imatge de la mara de Deu de Montserrat. Anem seguint sense pèrdua per l’ample camí ara fent petites pujades i baixades, fins a una pista que creuem i no tardem en arribar a un gran arbre magestuós que si ens fixem be a la seva dreta i podem visionar la cara d’un nen petit, camí avall passem la font del Ferro casi sempre seca i ja al apropant-se a la Sala podem llegir un cartell molt interessant amb la vida abreviada d’en Joan de Serrallonga, i finalment arribem a la masia de la Sala, que a pesar de la deixadesa que pateix, podem observar la transformació que se’n va fer en Domus amb una gran muralla de pedra, una gran masia impressionant que havia viscut moment d’esplendor. Ja de tornada desfem el camí fins al inici on ens podem anar a refrescar a la font de l’oreneta