Lluís Díaz

Recorded липня 2019

4,2
8,4

біля Vigo di Fassa, Trentino-Alto Adige (Italia)

Ruta circular d'anada i tornada per una de les valls més boniques dels Dolomites. Des de Vigo di Fassa es puja amb el telefèric del Catinaccio al refugi de Ciampedie, seguint després el sender 540, molt freqüentat, que passa pels refugis Gardeccia i Vaiolet-Preuss. La pujada acaba al Passo Príncipe a 2.601m on hi ha el refugi del mateix nom. La tornada es fa pel mateix camí fins els refugis Vaiolet i Preuss on s'agafa el sender 541 que ressegueix el vessant dret de la vall, en un llarg retorn amb magnífiques vistes i un tram final per pedreres i terreny inestable (Pale Rabiouse).

Refugi Ciampedie 1.998m

Sortint del telefèric del Catinaccio, cal seguir el sender 540

Refugi Negritella 1.990m

Refugi Giardeccia 1.949m

Al costat està el refugi Stella, zona molt freqüentada a l'estiu. Es segueix pel sender 546 que puja fort.

Refugi Vaiolet 2.243m

Al costat hi ha el refugi Preuss, al peu de les agulles de Vaiolet, entre les quals el sender 542 s'enfila al refugi Re Alberto. El sender que nosaltres seguim, el 584, remunta la vall en un paisatge mineral.

Refugi Passo Principe 2.601m

Al coll del mateix nom. Aquí iniciem la tornada.
Перехрестя

Bifurcació

Passats els refugis Vaiolet i Preuss, prenem el sender 541 que remunta el vessant occidental de la vall.

Travessem el sender 550 i seguim pel 541
Перехрестя

Bifurcació dubtosa

Cal parar atenció. En un lloc de tartera pedregosa, sense gaires indicadors clars, hem de deixar el 541 que s'enfila i agafar un sender sense número que baixa

Passo del Soffion 2.345m

Després d'un tram perdedor i que es fa llarg, deixem el pedregam i entrem al bosc, recuperant un sender molt marcat que baixa directe a Ciampedie.