Координати 1191

Recorded листопада 2013

2,1
4,3

біля Servi, Catalunya (España)

Itinerari circular per part del circ lacustre dels estanys de la vall d'Unarre. S’inicia la ruta al nou aparcament de Sartari i es segueix per una pista forestal regulada al trànsit motoritzat fins la Cascada de la Gola. A partir d'allí es segueix per un camí ramader que transcorre envoltat de densos matolls de bàlec (escobars) fins que arriba a envoltar-se de prats alpins, roquissars i tarteres de pissarres rogenques a l'arribar al refugi lliure de la Gola. Tot seguit podreu descobrir l'estany de la Gola, els tres Estanys i l'estany de Ventolau. Fins a retornar novament a l'aparcament, seguint el mateix camí de baixada.
стоянка

Cascada de Sartari

укриття

Refugi lliure de la Gola

El Refugi de l'Estany de la Gola és un refugi de muntanya de la vall d'Unarre, dins del terme municipal de la Guingueta d'Àneu, a la comarca del Pallars Sobirà. Pertanyia a l'antic municipi d'Unarre. Està situat a 2.231,4 m d'altitud, a uns 170 metres al sud-est de la petita presa de l'Estany de la Gola, a l'esquerra del Riu d'Unarre. S'hi arriba seguint el Camí de l'Estany de la Gola des les Bordes d'Aurós, que és prou practicable per a vehicles tot terreny -amb accés restringit en tractar-se d'un parc natural- fins al nord del Planell de Sartari, des d'on només es pot continuar a peu. La seva construcció es féu amb el material de l'enderroc de les antigues instal·lacions de la presa i d'uns barracons propietat de l'empresa hidroelèctrica que explotava els recursos de la zona. Es troba dins del Parc Natural de l'Alt Pirineu. És un refugi lliure, propietat de l'Ajuntament de la Guingueta d'Àneu. La seva situació, a la capçalera del Riu d'Unarre, en un circ de muntanyes d'alçades superiors als 2.500 metres, el fan un lloc idoni per als practicants de l'excursionisme. Tanca la vall del Riu d'Unarre pel costat de ponent la Serra Mitjana, i pel de llevant, la carena formada, de nord a sud, pels cims del Mont-roig, Pic de la Gallina, Pic de Ventolau, Pic dels Tres Estanys, Pica de la Coma del Forn i Serra Mascarida, rere la qual hi ha el Campirme.

Presa de la Gola

Estany de la Gola

Cabana de la Gola

Перехрестя

Creuament

Creuament entre el camí que va als Tres Estanys i el camí que va a l'estany de Calberante