Скачати

2 липня 2021 р.

липня 2021
-15 m

біля Gavà, Catalunya (España)

Avui he fet una Ruta tranqui-la sense Track pels voltants de Gavà i de la Urbanització de La Sentiu, per veure el Parc del Calamot, les Restes de la Masia de Can Sopes, La Mina d'aigua de L'Esquirol, Can Vinyes, Can Pardal, Can Flocant, la Font de La Sentiu, la Masia de Can Llong i la de l'Hort, (tot conegut).

Començo la Ruta en el Parc del Calamot, passant pel costat del Pou i després de travessar el Parc i veure tots els edificis que estan fent i els que volen fer dintre del Pla de Ponent, continuo la marxa pensant que aviat deixarem de tindre tot aquest espai tan preciós que tenim els veïns de Gavà i la resta de personal.
Continuo pel camí que han ampliat el del Turó del Calamot i que l'han fet arribar al Parc dels Bombers de Gavà, on he agafat una pista que em portarà fins a la Rotonda de La Sentiu, a partir d'aquí segueixo per la part de darrere per anar a passar pel costat de la Masia de Can Sospedra i la de Can Sopes actualment en ruïnes.
Continuo la Ruta i en arribar al començament del camí anomenat dels Penitents penso que tal vegada podria anar a veure la Mina de l'Esquirol que vaig anar a veure fa alguns anys amb el company Joaquim, així que no meu penso dues vegades i Penitents cap a dalt.
A mesura que anava pujant anava mirant on trobava el començament del sender fins que he arribat a una corba on he dit més cap a dalt no estava així que he mirat i he vist un sender per la part de baix, així que baixo amb dificultat fins ell i continuo cap a l'esquerra començo el sender en un altre punt de què recordada, ja que per ampliació i a condicionament de la pista estava una mica desfet el començament.
Començo a baixar pel sender i a poca distància agafo cap a la dreta sender que baixa cap a la Riera, en arribar a un lloc molt tapat i que no semblava que hagués passat ningú en molt de temps i com recorbava que el company DaniKLM havia fet aquesta Ruta feia poc he mirat d'agafar la seva Ruta i efectivament he vist que havia agafat el desvio equivocat, el sender de la dreta i el bo era el de l'esquerra, desfaig el camí i en arribar a l'encreuament la marcat amb una petita fita i continuo la Ruta fins a arribar a la Mina de l'Esquirol, recondicionada l'any 2016 pel GRUP ECOLOGISTA QUERCUS
Després de fer les fotos de rigor de la Mina i de l'Abeurador, penso que podria provar de continuar i mirar si trobo el sender marcat en planós i que ve des de la part de dalt de Can Vinyes, però al final decideixo no anar i deixar per un altre dia i torno pel mateix lloc, ja que no portava el track d'aquest sender.
Desfaig el sender que em portarà a la pista lloc on realment començava el sender, torno a posar una Fita i continuo per la pista dels Penitents per anar a passar per la Masia de Can Vinyes veient el lloc on segurament arriba el sender que ve de la Mina de l'Esquirol.
Continuo la Ruta passant pel costat de la Masia de Can Pardal i una mica més endavant en trobo un encreuament on el camí de l'Esquerra va al camí medieval, el de la dreta passa per la riera i enllaça amb el que baixa de Can Flocant i recte va a la Masia de Can Flocant, jo continuo per aquest, que després d'agafar el corriol de baixada vaig a veure la Mina de la Font de La Sentiu, però en veure que està molt tapat novament heu deixo, avui no toca.
Continuo la Ruta passant pel costat de la caseta de canalització de l'aigua de la Font de La Sentiu que la porta a la Bassa anomenada també com la Font de La Sentiu (l'origen de l'aigua és la Mina tapada i que és canalitzada fins a la Bassa), en el trajecte es veu l'antiga i nova canalització de l'aigua.
Continuo la Ruta passant pels carrers de la Urbanització de La Sentiu fins a arribar a la Masia de Can Llong i després de passar per un pont agafo un sender que va per la part de dalt de la carretera que em portarà fins al Parc del Mil·lenni, on després de travessar la carretera i agafar el camí nou del Turó del Calamot em portarà a l'Era i Masia de l'Hort i continuant pel costat de la Benzinera arribo al punt d'inici de la Ruta lloc on la dono per acabada.

Inici i Fi - Aparcament El Calamot

Encreuament

Restes de Masia en Ruines - Can Flocant

Desvio Dreta

Roca i Arbre caigut al camí