4,2
8,5

Переглянуто 1538 раз(и), завантажено 31 раз(и)

біля Dolac naselje (Serbia)

Boravak u Niškoj Banji je idealna prilika da se popnem i na vrh Svrljiških planina i tako povećam broj ispenjanih najviših vrhova srpskih planina.
Iz Niške Banje vozom dolazim do sela Dolac, nastavljam ka selu Krupac odakle pratim markiranu stazu ka vrhu.

Prvi deo staze je dosta strm te se vrlo brzo dostiže "radna temperatura". Brže nego sam mislio stižem do kote 905 gde je raskrsnica staza: po gps-u staza vodi desno, na drvetu je sveže markirana strelica koja pokazuje pravo a vide se markacije i na stablima na stazi koja ide levo.

Pošto sam čvrsto odlučio da idem samo do vrha i nazad biram stazu koja vodi pravo preko kamena direktno na greben koji se već vidi. Procenjujem da je vrh iza toga grebena i da do njega nema više od sat vremena. Markacije se ubrzo gube ali gps. je tu i sledeći trag iz njega lako stižem do vrha.

Ubrzo počinje jak vetar koji navlači guste oblake, vidljivost se drastično smanjuje kao i temepratura pa brže bolje krećem naniže prateći trek Niške transverzale. Markacije se negde vide, negde ne ali bez većih poteškoća ponovo se vraćam na kotu 905.

Nastavljam ka selu Dolac, markacija ima samo na prva tri stabla, dalje se prati dobra staza koja samo na kratko nestaje na pojedinim delovima. Silazak je dosta dug, visina se naglo počinje gubiti tek iznad sela Dolac. Kiša je slabo padala ali je dobro nakvasila lišćei travu pa sam bio potpuno mokar.

Nakon 17 km stižem do asfaltnog puta, autobusa nema sve do 17:30 pa vreme prekraćujem u kafani preko puta :-D Samo sam ručao :D

Fotografije na https://plus.google.com/u/0/photos/108177741218571190326/albums/6144317311184168977