Час  5 годин 20 хвилин

Recorded травня 2019

2,8
5,5

біля Grazalema, Andalucía (España)

Sortida amb els companys del Grup de Muntanyisme dels Enginyers realitzada el 24-05-2019.
Aquest sender transcorre per una zona de reserva natural protegida, per la qual cosa és necessari demanar un permís especial que es pot sol·licitar presencialment a l'Oficina de Turisme de Grazalema o al Centro de visitantes de El Bosque.
De l'1 de juny al 15 d'octubre (depenent del risc d'incendi) només es pot fer amb una empresa de turisme actiu amb la corresponent assegurança de responsabilitat civil + guia.
Està prohibit accedir a aquest sender amb animals de companyia, per trobar-se en l'àrea de reserva .
El sender comença en el lloc conegut com Las Canteras o Los Areneros a causa de les pedreres que aquí es troben, a un parell de quilòmetres de Grazalema, a la carretera que puja al Puerto de las Palomas. Es comença pujant per dins d’un bosc repoblat amb pins fins arribar al Puerto de las Cumbres. Des d’aquí baixem per la vessant nord pel bosc de pinsapos, avet singular que va propiciar la declaració d'aquestes serres com a Reserva de la Biosfera i Parc Natural, fins arribar al Puerto del Pinar. Aquí agafem una pista forestal a l’esquerra que ens portarà fins a Benamahoma on hi ha el naixement del riu Majaceite i l’Ecomuseu de l’aigua.
Cal donar les gràcies a l’amic Manel per la gran tasca que ha fet organitzant aquests dies d’excursions per Parc Natural de Grazalema.