Час  3 годин 57 хвилин

Recorded квітня 2021

3,7
7,4

біля Anglès, Catalunya (España)

Ruta. Anglès, Plaça de Martí Esteban, Font del Canyo, Mines del Sant Pare, Sant Amanç, Can Garriga, la Rocassa, Santa Bàrbara, Pla de Llancers, Font dels Gossos, Font de la Mestressa, Bellveí, Escola Pompeu Fabra.

Accés. Accés fàcil per carretera fins a Anglès, on es poden trobar diversos indrets per aparcar el cotxe.

Senyalització. Sense senyalització fins a Sant Amanç (tot i que no hi ha massa complicació si se segueix el mapa), marques vermelles des de Sant Amanç fins a Can Garriga, ziga-zagues per pista sense senyalització fins gairebé a Santa Bàrbara (seguint el mapa és senzill), i a partir d'aquí marques vermelles i blanques de GR fins al final de la ruta. El tram de GR és molt fressat i està ben senyalitzat (al principi coincideix amb la ruta de les ermites, senyalitzada amb marques de color blanc), mentre que a l'anada es troba algun camí una mica més brut. Sembla que les marques vermelles que es comencen a seguir a Sant Amanç es poden continuar seguint fins ben bé a Santa Bàrbara, en comptes d'abandonar-les a l'alçada de Can Garriga, tot i que semblen seguir un sender que puja força dret per estalviar-se les ziga-zagues.

Tipus de terreny. A l'anada majoritàriament pista, tot i que hi ha algun corriol, mentre que a la tornada majoritàriament corriols, tot i que en aproximar-se a Anglès tornen a aparèixer les pistes.

Trams complicats. Si s'arriba fins a la Rocassa, cal anar amb compte amb les roques, ja que es tracta d'una part força aèria. A part d'això, cap altra part en especial. Com a molt, algun petit tram una mica més dret i esllavissadís, sobretot de baixada.

Ombra. Tot i fer algun tram enmig del bosc, les pistes són massa amples per evitar el sol, o sigui que no es tractaria d'una ruta massa ombrívola. La baixada des de Santa Bàrbara, de totes maneres, ofereix una mica més d'ombra.

Aigua. Tot i que la ruta passa per diverses fonts, i prop d'altres, moltes no semblen rajar. Per tant, és preferible proveir-se d'aigua al mateix poble d'Anglès.

General. Es tracta d'una ruta que, malgrat el desnivell, és força senzilla i no presenta grans dificultats. El tram de pujada es pot fer una mica monòton per les contínues ziga-zagues per pista, però el tram de carena per la Serra del Peredol a la tornada, enmig de corriols, és molt més bonic (possiblement perquè fa baixada, també). De totes maneres, a mig camí de la pujada es pot gaudir de les immenses vistes des del magnífic mirador de la Rocassa, amb una àmplia panoràmica de tot l'entorn. A part d'això, la ruta passa per l'església de Sant Amanç, que es troba molt ben conservada i restaurada, i arriba fins a l'ermita de Santa Bàrbara, tant o més ben restaurada. L'ermita, que compta amb un espai interior lliure amb una llarga taula i una llar de foc, està situada al punt més alt d'aquesta ruta, i en un indret preciós, molt ben cuidat i amb algunes taules exteriors per fer-hi un mos o descansar. Temps en moviment: 3 hores 7 minuts.
Парк

Руїни

Can Garriga

Перехрестя

Desviament a la dreta (abandonament marques vermelles)