Скачати

Координати

17 липня 2021 р.

липня 2021

біля Sant Jaume de Frontanyà, Catalunya (España)

Sant Jaume de Frontanyà
Circular antihorària amb origen i final a Sant Jaume de Frontanyà. La ruta és una petita variant de la d'Erill, bàsicament al darrer tram, abans d'arribar al collet de Sant Jaume ens hem desviat per la pista que baixa cap el sud i empalma amb la ruta original al collet. Un munt de vaques amb els seus badells estaven molt ben situades al bell mig del sender a seguir i els constants cartells de "propietat privada - prohibit el pas" ens ha fet decidir de no destorbar els animals.

La ruta s'inicia amb baixada i passa per un munt de gorgs preciosos, salts i antics molins.

Avui ens han acompanyat una invasió de les papallones del boix, una autèntica plaga. La ruta, en forma gairebé de rectangle, transcorre per les rieres i camins que les segueixen. Hem gaudit d'un dia preciós i una temperatura acceptable, però en general està bastant sec.

A mitja ruta comença a pujar lleugerament fins el collet de Sant Jaume des d'allí baixa fins a Sant Jaume.

Seguim pistes i corriols molt fressats i ben senyalitzats ja que es corresponen amb trams de GR i PR i quan no, trobem fites indicant els punts de baixada i pujada dels gorgs i salts. Potser això és el més entretingut.
Ens acompanyen granotes, cavalls, vaques, escarabats tunejats de blau, rèptils, insectes i peixos a dojo i moltíssimes papallones a més a més de lea del boix.