Час  6 годин 8 хвилин

Recorded липня 2018

3,6
7,3

біля Simat de la Valldigna, Valencia (España)

RUTA NOCTURNA JULIOL 2018
SIMAT – FONT DEL CIRER – COVA DE LES MALLAETES – CIM DE LES ÁLIGUES – LES FOIES – FONT NOVA – FONT DE L’ESCUDELLA 28-JUL-18

Recorregut: Simat-Barranc de L’Abadejo-Senda pujada a la font del Cirer-Senda pujada a la Cova de Les Mallaetes i cim de les Áligues-Bar Les Foies-Font Nova-Camí de Les Foies-Font de l’Escudella-Simat
IBP HKG

Classificació: Moderada
Tipus de sender: Circular
Eixida: Simat de la Valldigna
Arribada: Simat de la Valldigna
Comarca: La Safor
Població: Simat de la Valldigna
Distancia: 14.5 km
Temps: 06:08:18 h (En Moviment 04:04:40) Se conta temps de parada a sopar en el bar Les Foies
Desnivell Acumulat: +704/-700
Comencem la ruta en la Porta del Monestir de Simat de La Valldigna, ens dirigim pel carrer Convent per a creuar el riu Vaca o de Xeraco i girem pel carrer dels Brolls. Al final del carrer hi ha un pal indicatiu de la Ruta de l'Aigua i del PR CV 51. Seguim per camí asfaltat fins a arribar a l'entrada del Barranc de L’Abadejo i que seguirem pel seu llit fins a arribar a l'aqüeducte on comença la senda de pujada en zig-zag fins a la Font del Cirer. Una vegada en la Font del Cirer, nos dirigim per la dreta per asfalt fins a arribar a la senda, que en una constant i forta pujada ens porta a la Cova dels Mallaetes, i ja sense sol, entrant la nit, al Cim dels Áligues, punt més alt de la nostra ruta. Encara que és lluna plena, esta no està encara el prou alta i hem de fer ús dels frontals. Seguim per la senda que voreja el Penyalba fins arribar a la Font Nova en Les Foies, on tenim taula reservada per a sopar. Després del formidable sopar a base de carn a la brasa continuem pel camí dels Foies per a buscar la senda que ens baixa a Simat a través del Barranc i Font de l’Escudella

Empezamos la ruta en la Puerta del Monasterio de Simat de La Valldigna, nos dirigimos por la calle Convent para cruzar el río Vaca o de Xeraco y giramos por la calle dels Brolls. Al final de la calle hay un poste indicativo de la Ruta del Agua y del PR CV 51. Seguimos por camino asfaltado hasta llegar a la entrada del Barranc de L’Abadejo y que seguiremos por su lecho hasta llegar al acueducto donde empieza la senda de subida en zig-zag hasta la Font del Cirer. Una vez en la Font del Cirer, nos diriguimos por la derecha por asfalto hasta llegar a la senda, que en una constante y fuerte subida nos lleva a la Cova de Les Mallaetes, y ya sin sol, entrando a noche, al Cim de les Áligues, punto más alto de nuestra ruta. Aunque es luna llena, esta no está todavía lo bastante alta y debemos hacer uso de los frontales. Seguimos por la senda que bordea el Penyalba hasta legar a la Font Nova en Les Foies, donde tenemos mesa reservada para cenar. Después de la formidable cena a base de carne a la brasa continuamos por el camí de Les Foies para buscar la senda que nos baja a Simat a través del Barranc y Font de l’Escudella.

01-Barranc de L'Abadejo

02-Font del Cirer

03-Cova de Les Malladetes

04-Pic de Les Àligues

05-Bar Les Foies i Font Nova

06-Barranc de la Font de L'Escudella

• Фото MIQUEL MARÍ JERICÓ

MIQUEL MARÍ JERICÓ 7 серп. 2018

Ruta ben disenyada per tal de visitar zones molt verdes a la llum de la lluna i acavar amb un sopar com Déu mana al bar de les Foies.