3,2
6,3

біля  Saldes, Catalunya (España)

La ruta comença al mirador de Gresolet, seguim la pista que flanqueja la paret nord del Pedraforca, fins trobar a uns 300m, a la dreta, el sender dels Cavalls al vent,(està indicat a Gresolet). Prenem el corriol amb una forta pendent amb baixada pel bell mig de l'avetosa més gran del Berguedà, seguint sempre les marques taronges amb direcció esquerra. Aquest camí ens portarà a la pista que comença a l'entrada del pont de Saldes, just al peu del santuari de Gresolet (S.XIII, i reconstruit al S.XVII) un dels indrets més emblemàtics de la comarca. Enlairat respecte de la vall, té davant en el seu límit superior la corona calcària que forma el vessant nord del Pedraforca. Tornem a desfer l'últim tram de pista que ens ha portat al Santuari i seguim les marques verdes i blanques per la pista forestal que puja pel costat dret del torrent de les Mulleres, cap amunt , endinsant-nos en una espessa fageda . Poc desprès de creuar el torrent s'acaba la pista i segueix un corriol que ens portarà a la capçalera de la vall, el coll del Colell, parada obligatòria per recuperar-se de la persistent pujada i gaudir de les espaterrants vistes. Aquí trobem la pista on hem començat aquesta ruta circular i que forma part d'un clàssic circuit en 4x4 . Després de 4 km. amb suau pendent tornarem a ser a l'aeri mirador de Gresolet.