Час  4 годин 38 хвилин

Recorded березня 2021

4,2
8,5

біля Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Ruta. Santa Coloma de Farners, Riera de Santa Coloma, Font Picant, Bassa d'en Camps, Mare de Déu de Farners, Gorg de Dalt, Bosc dels Abeuradors, Roca Guillera, Can Planes Vell, la Torre d'en Planes.

Accés. Accés fàcil per carretera fins a Santa Coloma de Farners. Prop del Parc de Sant Salvador hi ha un ampli aparcament, i la ruta es pot començar des de qualsevol punt d'aquest indret.

Senyalització. Les Guilleries estan farcides d'infinits camins i corriols, de manera que és molt difícil seguir una ruta concreta si no està ben marcada. En aquest cas, s'han seguit algunes marques vermelles per arribar fins a l'ermita de la Mare de Déu de Farners, i s'han continuat seguint fins a algun punt del Bosc dels Abeuradors. En el moment de desviar-se pel mig del bosc cap a Roca Guillera també s'han intentat seguir unes tímides marques taronges, tot i que s'han perdut aviat perquè estaven força esborrades; la idea és seguir pujant i intentar vorejar la roca per l'esquerra, com si es volgués passar pel mig de les dues puntes del cim. A la tornada no s'ha seguit cap tipus de marques en especial, tot i que s'han tornat a resseguir alguns trams petits de marques vermelles. El més aconsellable, doncs, és estar pendent del mapa (millor un dispositiu GPS, ja que amb tants camins és complicat orientar-se). L'avantatge d'haver-hi tants camins és que fàcilment es pot tornar a la ruta original si se'n pren un d'equivocat.

Tipus de terreny. Combinació de corriols i pistes, concentrant la part de corriols més cap al costat del nucli de Santa Coloma de Farners, i les pistes més cap al costat de Roca Guillera. Algun tram es troba una mica embardissat, però es pot passar perfectament.

Trams complicats. Deixant de banda els trams més drets de pujada i baixada a l'ermita de la Mare de Déu de Farners, alguns una mica esllavissadissos, i també la zona del Gorg de Dalt, on cal vigilar de no relliscar amb les pedres molles de la riera i on cal fer alguna grimpada per enfilar-se de nou a la pista forestal, el tram decididament més complicat és el desviament pel mig de bosc per pujar a Roca Guillera des del nord. És un tram molt dret i cal ajudar-se constantment de les mans per enfilar-se, agafant-se a arbres, roques i arrels. Aquest tram fa que la dificultat tècnica de la ruta es consideri difícil, tot i que per gent avesada a fer grimpades no ha de suposar cap gran problema més enllà de l'esforç.

Ombra. Es tracta d'una ruta ombrívola, tenint en compte que gairebé la totalitat de la ruta transcorre per bosc.

Aigua. La ruta passa pel costat de la font de l'ermita de Farners, i prop de la Font de Sant Salvador, al mateix parc on s'inicia la ruta. A part d'això, es troben diversos rierols al llarg del recorregut, incloent també el Gorg de Dalt. També hi ha la possibilitat de proveir-se d'aigua al mateix poble de Santa Coloma de Farners.

General. Es tracta d'una ruta que s'endinsa a les Guilleries i que permet recórrer alguns dels corriols i camins que formen aquest enorme laberint. És també una ruta que seria més aviat senzilla si no fos pel tram de pujada a Roca Guillera des del nord. Possiblement els trams d'anada fins a l'ermita, i de tornada a partir de la Torre d'en Planes siguin més agradables pel fet que no cal estar tan pendents del mapa (potser són camins una mica més fressats). De totes maneres, la ruta permet gaudir de les magnífiques vistes des de Roca Guillera, on es té una àmplia panoràmica de les Guilleries i de la plana de la Selva, així com també de l'imponent Castell de Farners i de les vistes del poble de Santa Coloma de Farners a mesura que es va desfent el camí. A més a més, es visita el petit tresor del Gorg de Dalt enmig de l'impressionant Sot de Penjacans, que es voreja durant una bona estona, i cap al final es pot gaudir de les curioses formacions rocoses tan característiques d'aquesta zona. Temps en moviment: 3 hores 40 minuts.
Ріка

Ризик

Abelles (compte!)

Фотографія

Formació rocosa característica de la zona