J. Raul

Recorded вересня 2019

4,8
9,5

біля Incles, Canillo (Andorra)

Tercera etapa de la Coronallacs que ens porta des d el Refugi Juclar fins el Refugi de la Borda de Sorteny. Es una etapa una mica mes curta que la del dia anterior, però també dura i feixuga. En aquesta etapa NO tenim cap punt d avituallament i per tant hem de sortir ben avituallats. En el cas del aigua, com a ultim recurs, es por agafar a algun dels rius pels que pasarem, aigua pura de neu.
Tot sortint es comença a pujar per després baixar cap el riu Manego per un cami complicat, en baixada. Travessat el Manego, es comença a pujar cap l estany i el refugi de Cabana Sorda. Despres de descansar una estona i gaudir del entorn a Cabana Sorda, reprenem la marxa pel Collet de la Cabana fins arribar al refugi de Coms de Jan. Es deixa enrera Coms de Jan per enfilar cap a la collada Meners, sempre amb unes vistes espectaculars sobre la vall.....Despres d un bon tram per una cornisa mes o menys planera i sense perill, tomben i pujem cap a la porta de la Vall de Sorteny, on el desnivell es important i fa dur l ultim tram fins a entrar a la vall. Ja des de la porta a la vall de Sorteny, veiem al fons una cabana que, des de la distància ens crea l il.lusio de que ja arribem al refugi.....però no, no es el refugi, no us feu il.lusions, encara queda. Seguim el cami de baixada despres de pasar la collada Meners i travessem pastures amb cavalls, vaques i el riu de la Serrera. Arribant ja a la cabana que hem vist des de la distància i ja desabuts perque no es el refugi, hem de tombar a la dreta direcció al riu de la Cebollera, que mes endevant dona lloc al riu Sorteny i, ara si, aquest cami ens ple de pedres i branques, molt incomode a aquestes alçades del dia, ens porta fins el refugi.
Tot i ser una etapa una mica mes curta que la del dia anterior, els camins pels que pasem son plens de pedres, aigua, fang, el desnivell acumulat es una mica mes que el dia anterior, similar al del primer dia, i amb unes quantes pujades de les que desgasten força
Com sempre les vistes i els indrets pels que es pasa, mereixen la pena, son unics, però aixó no treu la duresa i dificultat per arribar hi. Val a dir que no hi ha cap tram de risc.
Des de la Borda de Sorteny, seguint la ruta de la Coronallacs, l endemà es pasa per El Serrat, on es pot agafar transport public per tornar a Andorra, si no es vol seguir la ruta direcció al Comapedrosa.