erill

Recorded червня 2019

2,4
4,7

біля Arànser, Catalunya (España)

Bonica caminada que hem començat al refugi del Pradell, a on s’hi arriba per la pista que va de Cap de Rec a les Pollineres i els Llacs de la Pera, i on hi ha un petit espai per aparcar. Comencem la pujada seguint l’indicador i els senyals grogs amb el número 19 que ens indiquen la direcció a la Tossa Plana de Lles (on no anem, ja que el dia està molt tapat i amenaçador de pluja).

Passem primer un tram de bosc alpí, fins arribar al pla de les Someres, on ens hem anant desviant a l’esquerra direcció als estanys de Setut, seguint unes fites de pedres que hem anat trobant. Arribats a l’altura de la Bassota, passem per sobre per pujar fins a l’estany de Setut, on quant hi arribem, podem gaudir (quant la boira ens deixa), de les parets del port de Setut emmirallades en les seves aigües cristal·lines.

Després d’esmorzar al costat del llac, la boira s’intensifica i comencem a baixar, seguint al costat del torrent de desguàs, fins a la Bassota, la voregem i anem a trobar el camí per baixar al pla de les Someres. El travessem per la part superior, fins que comencem a baixar cap al Clot de l’Orri, per un tram de camí poc definit i que és va perdent, però que sempre s’intueix cap on s’ha d’anar, fins que a baix al Clot, trobem ja un camí fresat que ens permet arribar fins a l’estany de l’Orri.

Passem l’estany i seguint l’itinerari 21, arribem a la pista de Cap de Rec a les Pollineres, que seguim un tram fins que ens desviem a l’esquerra, seguint les marques del recorregut de raquetes de neu, per enllaçar amb el GR-11.10 i l'itinerari 18, que ens permet arribar ràpidament al refugi del Pradell, per acabar aquesta caminada, en la que ens hem escapat de la pluja (que ens ha amenaçat durant tot el recorregut) i que quant hem arribat al cotxe, ha començat a caure amb ganes.
стоянка

Озеро

Estany de l'Orri

Перехрестя

Enllaç amb la pista de les Pollineres