Час  5 годин 50 хвилин

Recorded вересня 2015

4,2
8,3

біля La Molina, Catalunya (España)

Itinerari circular per les elevacions prepirinenques situades a l'est de la Serra de Moixeró i compreses entre el Puigllançada i la Tossa d'Alp, partint de l'aparcament de l'estació d'esquí de la Molina. Una ruta que, fora de la temporada de neu, discorre per terreny de bon fer i de desnivells en general suaus, sobretot perquè part del traçat transcorre per les pistes de la pròpia estació, combinat amb alguns camins i corriols, i on caminarem força estona per terreny herbós. Recorregut, d'altra banda, que amb bona visibilitat ofereix excel·lents panoràmiques del Prepirineu i el Pirineu orientals (Serres de Moixeró i del Cadí, Pedraforca, Taga i Serra Cavallera, Puigmal i muntanyes de Núria, Pirineu cerdà...) i de les comarques properes (Alt Berguedà, Cerdanya...).

La ruta s'inicia a l'aparcament de l'estació d'esquí de la Molina, des d'on prendrem una primera pista que, entre bosc i deixant a la dreta un llac artificial, ens durà a una cruïlla on girarem a l'esquerra, en direcció sud-est cap a la torrentada del Coll de Pal, poc després de la qual ens desviarem novament a l'esquerra, ara en sentit est, per remuntar pel Torrent Negre, per terreny costerut però de bon fer, fins a l'ampli altiplà de l'Amorriador de Rus, amb el Puigllançada ja a la vista.

Remuntant des de l'Amorriador de Rus un ampli llom assolirem sense dificultats el cim del Puigllançada, des d'on val la pena gaudir de les vastíssimes panoràmiques en totes direccions que s'hi albiren.

Davallant a continuació en direcció oest des del Puigllançada arribarem al Coll de Pal, on travessarem la BV-4024 per remuntar cap a la Tosa d'Alp, passant pel Cap de Serrat Gran, la Colladeta i el Puig de Comabella abans d'arribar-hi, amb esplèndides vistes de l'escarpat vessant meridional de la Serra de Moixeró i de l'ampla i profunda vall dels rius de Gréixer i de l'Hospitalet, que el Serrat Gran tanca pel nord-est. Ja a la Tosa, a poca distància del refugi del Niu de l'Àliga trobarem el vèrtex geodèsic de la Tosa, amb grandioses vistes en totes direccions.

El retorn el farem baixant per les pistes cap a les Set Fonts, on trobarem una mesa d'orientació que ens ajudarà a localitzar els elements més destacats de la serralada pirinenca visibles cap al nord. Prenent tot seguit algunes dreceres i un pendent corriol arribarem a una nova pista per on davallarem cap a la dreta fin arribar al Torrent de Ringueta, punt on baixarem per una herbosa i pendent pista que ens deixarà a la primera cruïlla de pujada, a la Torrentada del Coll de Pal. Seguint finalment la còmoda pista cap al nord que havíem fet a l'anada de seguida serem al punt de partida, uns 17 km i 1250 metres de desnivell més tard (segons dades de la ibp).

Reportatge fotogràfic complet (fotos fetes el 05-09-2015):

Aparcament estació La Molina

Cruïlla (desviació Torrentada del Coll de Pal)

Cruïlla (desvació Torrent Negre)

Amorriador de Rus

Refugi Niu de l'Àliga

Tosa d'Alp

Mesa d'orientació

Desviació (Torrent de Ringueta)

• Фото Germinal V.

Germinal V. 6 вер. 2015

Perfil de la ruta https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/puigllancada-cap-del-serrat-gran-i-tosa-dalp-des-de-la-molina-prepirineu-10713647/photo-6470833