Час  4 годин 49 хвилин

Recorded жовтня 2015

4,8
9,7

біля La Vallençana, Catalunya (España)

Poblats ibèrics de les Les Maleses i de Puig Castellar, passant per la Font de l'Amigó, el Coll de la Jeia d'en Pujol, el Turó de la Coscollada, el Turó de Moià, el Turó d'en Rata, l'Ermita de Sant Pere Reixac, l'Ermita de Sant Climent i l'Ermita de Sant Onofre. També ens desviem a veure el Dolmen d'en Genís, sepultura megalítica.

Passarem llindant les poblacions de Badalona, Sant Fost de Campsentelles, Montcada i Reixac i Santa Coloma de Gramenet.

ACCÉS: Coll de la Vallençana (Urb. Vallensana, Bosc d'en Vilaró), a la ctra. BV-5011, aprox Km. 5, passat el Restaurant Cal Dimoni (B-20, Sortida 23). Badalona.

Preciosa ruta mar i montanya, amb força desnivells positius i negatius, -el què en diríem "trencacames"-, per unir dos assentaments ibèrics: el del Turó de les Maleses i el del Turó de Puig Castellar (Serralada de Marina).

Des del Turó de les Maleses tindrem excel.lents panoràmiques del Vallès, Maresme i Barcelonès. També dels massissos del Montseny, Montserrat i Prepirineu.

ITINERARI: Coll de la Vallençana - Font de l' Amigó - Turó de la Coscollada (torre de guaita) - Poblat ibèric Les Maleses (1h) - Ermita i cementiri Sant Pere de Reixac (50') (disfrutamos de las vistas que nos ofrece su mirador) - Restaurant Can Piqué - Turó de'n Moià (antenes) (30')- Turó d'en Rata - BV5001 (500m de carretera) - passem per darrera la Torre dels Frares - GR92 - Poblat ibèric de Puig Castellar (30') - Dolmen de la Cova d'en Genis (12') - Ermita de Sant Climent (7') - Ermita de Sant Onofre (20') - Al cotxe (20').

¤ POBLAT IBÈRIC LES MALESES (462m): Jaciment laietà, on s'hi han realitzat 9 campanyes d'excavació, des del 1928. Documentades cinc habitacions, un bancal i una sitja. El 1980 el jaciment va patir saquejos.

¤ POBLAT IBÈRIC PUIG CASTELLAR (303m), fundat per tribu de laietans s. VI aC i abandonat cap el s.III- II aC. Molt ben conservat i amb molts rètols explicatius.

* Dolmen de la Cova d'en Genís: monument funerari de formació natural de l'edat del bronze. Cavitat en forma de dolmen que correspon a un sepulcre de l'edat de bronze. Inicialment va ser qualificada com a construcció megalítica, tot i que actualment es considera que és una estructura natural. En l'excavació realitzada s'hi van trobar algunes restes d'ossos i dos vasos ceràmics, un dels quals és de tradició neolítica i l'altre té la característica nansa de tipus "apèndix de botó", típica del període mitjà de l'edat de bronze (entre els anys 1500 i 1100 aC).

Coll de la Vallençana

Ok

Deixem la pista i continuem pel corriol dreta (paral.lel a la pista). Marques fucsia

Deixem la pista i cont pel corriol dreta
джерело

Font de l'Amigó (raja). Gat

Font de l'Amigó (raja)

Petit dipòsit aigua

Petit dip aigua (gossos)

Corriol esquerra que puja dret, direcció antena

Corriol esq k puja dret
Гірський перевал

Coll de la Jeia d'en Pujol (antena)

Turó de les Maleses 420m. Jaciment ibèric

Corriol baixada

ja veiem Sant Pere de Reixac i el Turó de Moià (antena). Vistes Tibidabo i Collserola al darrere

Pista dreta. Torrent de Reixac

Pista dreta.torrent de Reixac
Сакральна архітектура

Ermita de Sant Pere de Reixac

Ermita de sant pere de reixac

Can Piqué, Restaurant

Can pique rte

Repsol i Braseria Reina Elis

Esb Repsol i braseria reina elis

Torrent de Vallençana. Camí de la Torre dels Frares. GR-92

Torrent de Vallençana. Cami de la torre dels Frares. GR-92

Collet encreuament camins

Collet pla encreuament camins

Poblat ibèric Puig Castellar

Poblat iberic puig castellar

Mirador fusta i menhir

Archaeological site

Dolmen d'en Genís. Sepultura megalítica (Cau d'en Genís)

Dolmen o cau d'en Genís. Sepultura megalitica. Dolmen natural

Petita esplanada de 2 pins, sobre ruines

• Фото romario 1970

romario 1970 20 трав. 2018

I have followed this trail  перевірено  View more