Час  5 годин 2 хвилин

Recorded липня 2020

3,7
7,5

біля Baguerge, Catalunya (España)

Circular de pujada al Tuc de Maubèrme des del Plan de Torn passant pel Lac de Montoliu, les menes d'Urets i el Pòrt d'Urets. La baixada és pels estanhets del Maubèrme i baixant cap a Liat (sense arribar-hi) desviant-nos a buscar el Planhèt deth Pas Estret.
La ruta comença seguint el GR-211 fins a l'estanh de Montoliu però des d'ací a les menes d'Urets puja per un antic corriol mig perdut d'accés a les mines des de l'estany. Enllaça a les Menes d'Urets altra volta amb el GR-211 fins al Pòrt d'Urets des d'ací segueix un sender que continua sota el Maubèrme per les Pales del mateix nom fins que enllaça amb el Pass'aran on cal desviar-se per la senda, enfitada, de pujada normal al pic (F).
Tornats a la senda cal seguir el mateix traçat del Pass'aran pels estanhets del Maubèrme fins a les Pales de Liat on cal abandonar-lo i baixar a Liat per les pales herboses. En una revolta de la senda cal deixar-la i seguir un vell corriol molt poc evident que busca un collet baixant per l'altra banda cap al Planhèt deth Pas Estret (l'altra opció fóra baixar per les Pales a l'arriu Unhòla i travessar el Pas Estret). El corriol però no baixa al planet sinó que continua faldejant sota els Malhs deth Plan de Torn fins que enllaça amb la pista de Liat i retorna al punt d'inici.
Més informació a l'enllaç.

gr211 cap a Montoliu

Des de la Pista de Liat cal seguir el GR-211 a Montgarri per Montoliu.
Озеро

lac de Montoliu

Seguim a la dreta per la vora del llac. Esquerra puja directe al Maubèrme i dreta continua el GR que també puja al Pòrt d'Urets o hi ha una variant del Pass'aran directe a Montgarri.
Шахта

mines d'urets

Esquerra per GR-211 que hem deixat baix al lac de Montoliu.
Гірський перевал

Pòrt d'Urets

Esquerra per GR transfronterer. Per la dreta continua el GR-211 a Montgarri pel tuc de l'Ome. Salvant el coll baixa el camí d'Urets cap a Eylie. Hi ha una cabana amb 4 places en bon estat al mateix coll.

via normal al Maubèrme

Dreta. Per l'esquerra puja la senda des de Montoliu per on passa el Pass'aran.
Вершина

tuc de Maubèrme

Pales de Liat

Esquerra. Cal baixar per les Pales de Liat cap avall. El GR transfronterer i el Pass'aran continua cap al pòrt dera Horqueta recte.

drecera esquerra

Abandonem el camí bo i baixem per una drecera a la pista de Liat. De tant en tant hi ha traces de sender i alguna fita molt vella.
Руїни

cabana abandonada

Destrossada, només per a casos d'emergència