maneltorrent

Recorded листопада 2013

2,7
5,5

біля  Setcases, Catalunya (España)

Caminada des de VallTer 2000 (2162 m) fins el pic de Serra Gallinera. Es puja cap el pic de la Dona (2702 m, Km 2,2) passant per la Portella de Mentet (2411 m, Km 1,3), es va seguint la carena de la Serra Gallinera en forma de corba a la dreta, però desviant el recorregut per pujar al punt més elevat de la Serra de Bacivers (2696 m, Km 3,8), el recorregut retorna a la Serra Gallinera fins arrivar al al pic del mateix nom (Km 5,3). El retorn es fa bàsicament pel mateix camí, això sí, descartant el desviament previ cap a la Serra de Bacivers, fins just sota el Pic de la Dona on gira cap a la dreta en direcció al Pic de Bastiments, passant pel Puig d'Ombriaga (2639 m, Km 8,5) i arrivant al Coll de la Geganta (2604 m Km 8,7). La baixada fins les pistes es fa passant per la Font de la Perdiu (2466 m Km 9,5) fins al punt d'inici (Km 11).
El recorregut és exigent a l'inici fins arrivar al Pic de la Dona pel desnivell, però a partir d'allà es bàsicament pla i de molt bon fer, majoritàriament prats i algun tros pedregós. La baixada del Coll de la Geganta es complica pel fort pendent i perquè es difícil trobar el camí (marcat en pintades de color vermell i alguna fita, però no molt abundants), sempre però es pot baixar pel dret ja que en tot moment es té la referència del punt d'inici.
Una ruta molt poc freqüentada, però amb vistes impressionants. A destacar les vistes vers el Canigó i els pics de Bastiments i Bacivers i els més desconeguts Pics Redon i Gallinàs.