Скачати

Координати

17 листопада 2010 р.

листопада 2010

біля Girbeta, Aragón (España)

Bonica sortida per la cara nord del Montsec per fer a la tardor o a la primavera, com totes les que s'han de fer al Montsec si no vols deshidratar-te...
Es surt de Castellnou de Montsec, entre Pont de Montanyana i Cellers. Seguint el GR 1-4 s'arriba fins a Sant Esteve de la Sarga, entitat municipal de la zona, on la ruta es transforma en SL. Seguint paral·lels a la pista que condueix a Alsamora, ens trobem la bonica i senzilla ermita de la Mare de Déu de la Fabregada, del s. XII. Un cop arribats a Alsamora, paga la pena visitar la torre de guaita (cami no inclòs al track).
Continuant el SL pujarem fins a la Collada de la Clua, d'on podrem veure bona part del Pirineu, sempre que els núvols ens deixin. D'aquí davallarem al poble de La Clua, punt més baix de la sortida, i on tornarem a enllaçar amb el GR anterior. Passarem per una font, d'on s'aconsella no beure-hi, però si la temperatura és massa alta, sí que serà un bon lloc per refrescar-se.
Tot remontant el barranc i vorejan algun cultiu, passarem per la Torre d'Amargós, també gairebé abandonat, i també amb les seves entranyables construccions religioses i domèstiques de pedra.
Finalment, amb una pujada una mica més tranquil·la que la que hem fet fins ara, arribarem a Castellnou de Montsec, passant per una porta no massa apta per gent alta.
Sortida molt fàcil tècnicament i fàcil també per gent avesada a caminar. Com totes les sortides al Montsec, cal dur aigua suficient per no haver de passar set.