Скачати

Координати

4 серпня 2020 р.

липня 2020

біля Setcases, Catalunya (España)

Ruta d'alta muntanya amb TRES CIMS preciosos!!!!
Si mireu el temps total li podeu restar una hora ben bona, ja que vaig estar buscant altres camins que no tenien res a veure amb la ruta prevista, els quals he eliminat del track per no crear confusions. Així tindreu una idea més bona del temps aproximat amb un ritme constant però també fent parades per fer moltes fotos i menjar una mica a cada cim.

Comencem la ruta des del pàrquing on hi ha el primer telecadira de Vallter 2000, l'Enric Planella, prop de l'hostatge Pastuira, i ascendim per les fortes rampes de la pista d'esquí, El Xalet. Mentre pugem veurem el refugi d'Ulldeter, però sense acabar d'arribar-hi, ja que ens desviarem cap a l'esquerra per anar buscar l'estany dels Infants, petit i bonic. Des d'aquí comença un corriol salvatge, poc visible a vegades, però marcat amb fites de tant en tant, trencat i que cada cop es torna més dret i pedregós, ja que puja directe per la tartera cap al Pas de l'Isard. El nom ja ho diu tot! Promet i no decep!!! Quan te'l mires des de baix et preguntes: I per on es puja? I de mica en mica es va mostrant i ens deixa fer. És l'ascens més dur de la jornada! Però val molt la pena.

Un cop al Pas de l'Isard ens trobem entre els dos Gra de Fajol, el Baix o Petit de 2567m, segons mapa, i el pròpiament dit Gra de Fajol de 2712m. La vista és ESPECTACULAR!!!!!! Si es vol es pot fer un puja i baixa al Gra de Fajol Baix. En aquesta ocasió l'he deixat de banda i he pujat directe al Gra de Fajol. L'ascens és una mica més fàcil que fins al Pas de l'Isard. Les vistes des del cim encara són més espectaculars!!!! Tenim una visió de 360 graus imponent!!!! El cim recobert de roques blanques sembla nevat. I des dels altres pics i en la distància és fàcil d'identificar perquè amb la llum del sol brilla.

Seguim la ruta i baixem cap al coll de la Marrana i seguim pujant directes cap a Bastiments. La pujada pot ser lenta però és molt més fàcil que no pas l'ascens al Gra de Fajol, tant tècnicament com físicament. Des del cim de Bastiments de 2883m tornem a tenir una visió privilegiada.

Seguim per la carena i just abans de baixar cap a la collada de Coma Mitjana per anar cap al Pic de Fresers, baixem per la nostra dreta cap al pic de Prat de Bacivers de 2844m. El camí no es veu massa bé, però bàsicament és per la tartera i recte avall cap al coll de Bacivers. Des del coll les vistes tornen a ser precioses. Just a sota hi tenim l'estany de Bacivers o Morens. I després del coll cal remuntar fins al cim del Prat de Bacivers, el qual resulta ser l'ascensió més fàcil de la jornada, ja que no hem perdut massa desnivell.

Després de recuperar forces i contemplar el paisatge baixem cap a l'estany de Bacivers. Des d'aquí el Bastiments és imponent!!! I seguim per un corriol que ens duu al coll de la Geganta. Des d'aquí podem observar gairebé la totalitat de la ruta. Vallter queda als nostres peus.

Baixem per un corriol fressat d'herba que va fent esses i un dels revolts el deixem i seguim recte per un corriol molt menys fressat. És fàcil de seguir ja que hi ha unes marques vermelles que ens duran fins la caseta, Les Marmotes, del telecadira de Vallter.

Un cop a Les Marmotes comencem a baixar per la pista del Xalet però aviat la deixem i baixem per un corriol marcat fins al Xalet Vell. En el meu track veureu que en un punt deixo el camí marcat i baixo pel dret. Millor si baixeu pel camí marcat. Jo vaig intentar seguir un camí poc fressat, però al final vaig haver d'inventar-me la traçada. Tot i així, no fou gens difícil i vaig arribar igualment al Xalet Vell. Bàsicament és qüestió d'anar avall ;-)

Passem pel Xalet Vell i seguim baixant avall per un corriol més fressat i amb més pendent, el qual ens conduirà a Les Closetes, on enllaça amb el GR-11 que ve del coll de la Marrana. Però per seguir la ruta hem de baixar cap al refugi d'Ulldeter tot seguint el GR.

Després de deixar enrere el refugi seguim una estona més el GR-11, el qual baixa fortament, fins arribar al Pla del Racó, on el deixem i seguim rectes seguint les marques grogues, les quals ens durant fins a la carretera. Aquí anem seguint les marques, així anem retallant els revolts fins arribar finalment al pàrquing on hem començat.