Час  4 годин 10 хвилин

Recorded жовтня 2016

2,6
5,2

біля  La Llobeta, Catalunya (España)

Ruta feta sense seguir track o itinerari específic, inclou un popurri de itineraris extrets de la pàgina oficial de l´Ajuntament d´Aiguafreda i alguns puts d’interès trobats seguint corriols marcats o sense, a l´estil “libre albedrio”, tots aquests que no arribaven a cap punt d’interès, estan esborrats amb el BaseCamp per poder seguir correctament.
Sortim del Carrer dels Enamorats 1, on hi ha un pàrquing per deixar el cotxe, just davant de la Residència La Font. Es en sentit horari i segueix les indicacions de Itinerari de natura de la riera de Martinet fins arribar al Gorg de la Sort, on deixem aquest i seguim el PR-C 200 Aiguafreda de Dalt fins arribar a Casanoves, a partir d’aquí seguirem el Itinerari de les Fonts d´Aiguafreda, afegim la Font de Casanoves i restem la Font de la Plaça, seguint les marques blaves i vermelles que trobem a partir del cementiri fins arribar a la font del Pontasco on tornarem a seguir el mapa adjunt de les Fonts d´Aiguafreda fins el punt d´inici.

Textos extrets del llibre “Els noms tradicional”
• 1- FONT DELS BALSOS.
Podem arribar-hi pel propi camí de la font, que agafem cap al nord, poc després d'entrar al camí de l'Aregall, vora el cementiri.
Situada al caire de l'espadat deixat per la pedrera, una bona alzina ens mostra el seu emplaçament.
Aigua molt fresca a l'estiu i calenta a l'hivern que raja amb un doll abundantíssim. En èpoques de secada continua sortint amb la mateixa intensitat al costat d'una pica de pedra baixa que servia per abeurar-hi el bestiar de Cruïlles.
• 2- FONT FRESCA.
Coneguda amb aquesta denominació per la frescor de la seva deu, amb una veu migradíssima, que havia estat abundosa. Avui dia quasi sempres està seca.
Bellíssim racó, lloc ombrívol amb altes acàcies i alzines.
• 3- FONT D'AIGUAFREDA DE DALT.
Situada a la dreta abans de l'entrada a l'església, es va refer amb motiu dels 1.100 anys d'Aiguafreda de Dalt.
Antigament era una font de dos brocs a diferent nivell, ja que un alimentava l'altre en el pla d'entrada a l'església on s'hi fan els aplecs.
• 4- FONT DELS ENAMORATS.
Queda al costat de la riera de Martinet i en el punt on comença la carretera que va cap a Aiguafreda de Dalt.
Hi ha una ceràmica amb un poema que diu:
"La parella enamorada / que els plau anar acostats / per a ell la font mes preuada / és la font dels Enamaorats".
5- FONT DEL LLEÓ.
Situada al costat dret del torrent de la Llobeta. L'aigua rajava d'un gros cap de lleó i que avui encara enevinem malgrat haver estat trencada la ceràmica. També era anomenada la font del Xato, sembla ser perquè l'animal representat tenia el morro pla. La seva imatge va ser tant popular, que fins i tot serví per al paper moneda d'Aiguafreda.
6- FONT DEL PONTASCO.
Trobem avui aquesta font al costat llevant de la carretera de Ribes, davant del final del carrer Major, indret ara, amb un jardinet on antigament hi havia l'edifici anomenat "Portazgo", conegut popularment com el Pontasco.

Ruta realizada sin seguir track o itinerario específico, incluye un popurrí de itinerarios extraidos de la página oficial del Ayuntamiento de Aiguafreda y algunos puts de interés encontrados siguiendo senderos marcados o sin, al estilo "libre albedrio", todos estos que no llegaban a ningún punto de interés, están borrados con el BaseCamp para poder seguir correctamente.
Salimos des Carrer dels Enamorats 1, donde hay un parking para dejar el coche, justo delante de la Residencia La Font. Es en sentido horario y sigue las indicaciones de Itinerari de natura de la riera de Martinet hasta llegar al Gorg de la Sort, donde dejamos este y seguimos el PR-C 200 Aiguafreda de Dalt hasta llegar a Casanoves, a partir de aquí seguiremos el itinerari de les Fonts d´Aiguafreda, añadimos la Font de Casanoves y restamos la Font de la Plaça, siguiendo las marcas azules y rojas que encontramos a partir del cementerio hasta llegar a la fuente del Pontasco donde volveremos a seguir el mapa adjunto de les Fonts d´Aiguafreda hasta el punto de inicio.