1,9
3,9

біля Arnes, Catalunya (España)

Riuet de les Valls (desembocadura) - Mas de les Valls - Coll de Xertó - Toll del Vidre - Riuet de les Valls (desembocadura). Temps en moviment: 2 hores i 35 minuts.

Sortim de la petita zona d'aparcament que hi ha just al costat del lloc on el Riuet de les Valls desemboca al Riu d'Algars. Per arribar-hi, amb cotxe, haurem seguit el Camí d'Arnes al Mas de Pau.

Deixem la pista principal i agafem el camí que surt a l'esquerra de l'aparcament, riu amunt, per la riba dreta. La ruta segueix el curs del riu, primer sota el bosc, després per damunt de les roques dels Estrets de les Valls. El sender passa a prop del Mas del Botzut (en ruïnes, a l'altra riba) i arriba al Mas de les Valls (també en ruïnes). Deixem el camí que porta al mas a l'esquerra; uns metres més enllà trobem un pal indicador: seguim pel Camí de Ròssec, el de la dreta, en direcció al Coll de Xertó.

Després d'una forta pujada de 150 metres de desnivell, som al Coll de Xertó. El camí continua pel bosc, baixant fort. Deixem a l'esquerra el Mas Coniller i seguim baixant, per qualsevol dels dos senders que trobarem una mica més endavant, fins a trobar la llera del Riu d'Algars. Seguim, ara, la pista a la dreta fins el Mas de Crebo, on hi ha el pal indicador del Toll del Vidre; just a sota, a l'esquerra, queden el toll i la font. Des d'aquí, haurem de seguir la pista direcció a Arnes, passant pel costat del Mas de Blai (en ruïnes), el Mas de Canyís i el Mas de Franquet, fins arribar al gual que travessa la llera del Riuet de les Valls. A sobre, l'aparcament: punt de sortida i arribada de la nostra ruta.
стоянка

Riuet de les Valls

Aparcament, inici de ruta.
Перехрестя

Mas de les Valls

Pal indicador: a la dreta el Coll de Xertó, recte el Barranc de les Tosques i a l'esquerra el Coll de la Ferrera.
Гірський перевал

Coll de Xertó

Coll de Xertó.
Перехрестя

Mas de Crebo

Pal indicador: a l'esquerra el Toll del Vidre.
Річка

Toll del Vidre

Toll del Vidre: s'hi accedeix per un estret camí cimentat i unes escales de pedra. La font és a sobre les roques, a l'altra banda del riu.