1,6
3,2

біля Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

L'inici de l'excursió el fem des del jardí de Can Casades, on prèviament haurem entrat a donar un cop d’ull i a recollir alguna informació interessant del parc. En el jardí, amb arbres frondosos, destaquen tres sequoies centenàries d’aspecte impressionant, tot i que se les pot considerar joves donat que aquesta espècie acostuma a viure molts i molts anys. També en el jardí hi han disposades unes taules de pícnic i una font. Darrere de l’edifici es troben els serveis. Nosaltres travessarem el jardí i sortirem per una cantonada seguint un camí ample i molt ben arranjat. Ben aviat trobarem un pont de fusta sobre la riera de Santa Fe. Si baixa suficient aigua, val la pena sortir del camí i fer alguna fotografia de l’indret. Tornats al camí ens dirigim ara cap a la Torre d’en Lleonart, actual escola de natura i la primera que va funcionar a tot l’estat. Només passar la casa girem a la dreta i seguim la pista entre boixos i faigs. El camí va fent una suau pujada acompanyat de tant en tant per les estaques que ens indiquen el bon camí. A l’altura del Pla de Mulladius haurem de triar si seguim recte cap al Turó de Morou o a la dreta cap a l’Empedrat de Morou (està indicat). Nosaltres seguirem recte, primer per un sender una mica estret que després s’eixampla però fa pujada i està ple de pedres. Així que compte de no ensopegar. Un cop arribats a dalt de tot, i abans de trobar el Turó de Morou pròpiament dit, trobarem els Esqueis de Morou, formació granítica amb una bústia al cap d’amunt. Aquesta formació rocosa ens ofereix unes vistes impressionants, això sí, sempre que s’estigui disposat a fer una petita però intensa grimpada, no exempta de perill. Des d’aquí s’albiren, entre d’altres: Les Agudes, Montsoriu, Montfort, Turó de Grenys, Sant Hilari, El Far, Bassegoda, i un llarg etcètera. Ara seguirem el camí amb els senyals taronja i en una pujada d’uns 100 m arribem al pròpiament Turó de Morou, amb una alçada de 1.311 m i voltejat de vegetació que no permet gairebé la visió de l’entorn. Seguirem el sender ben indicat, ara en clara baixada, cap a l’Empedrat de Morou que és una immensa roca granítica gairebé plana que ens permet unes bones vistes cap al Turó de l’Home, Les Agudes, El Vallès Oriental i la Serralada de Marina. Una estaca indicadora a l’extrem de l’Empedrat ens informa del camí a seguir i anirem baixant fins a trobar el camí de Riells a Santa Fe de Montseny. L’agafem a la dreta en direcció a Santa Fe. Una bonica fageda ens anirà acompanyant tota l’estona. El camí és ample i bastant planer. Passarem a prop de la Font del Baladrell i poc més enllà arribarem al pantà de Santa Fe. Aquest pantà es va construir entre 1920 i 1935 amb la idea de produir llum suficient per a l’hotel de Santa Fe donat que la primera central alimentada amb les aigües de l’Estanyol va resultar insuficient. Arribats a aquest punt podem optar per travessar el pantà per la pressa i pujar per la pista cap a Santa Fe o bé donar un cop d’ull a la pressa i agafar un camí a la dreta que ens porta fins a la Fabriqueta (antiga central elèctrica restaurada però en desús) i després ens enfilarem cap a l’Estanyol seguint el curs de la riera. Aquest tram, des del pantà fins a l’estany petit, és un bonic reclam pels amants de la fotografia donat que la riera, especialment si porta aigua, va fent salts entre roques i vegetació algun d’ells molt atractiu. Finalment arribarem a l’Estanyol, travessarem l’estany per la pressa i ens enfilarem per un corriol poc marcat cap als edificis de Santa Fe que estan a tocar. D’aquí a Can Casades és un passeig de tres minuts. El conjunt de Santa Fe (hostal, berenador, ermita i voltants) també mereixen que els hi dediquem una mica de temps i fer unes quantes fotografies. L’hostal data de 1910 i l’ermita del segle XIII, tot i que ha patit nombroses modificacions posteriors.

Can Casades

Església_Sta._Fe_de_Montseny

• Фото rafagim75

rafagim75 9 лист. 2019

I have followed this trail  перевірено  View more

Caminada perfecte per fer tot gaudint dels colors de la tardor. Gràcies