Координати 586

Recorded вересня 2019

3,1
6,2

біля Le Collet, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Ruta salvatge i sense camí per la carena que tanca el Dévoluy pel costat oriental, una cresta que vista des del costat de Champsaur quan tornem de Gap direcció Grenoble sempre impressiona per la seva verticalitat.

Nota: La major part d'aquesta ruta es fa sense camí. La pujada fins la cresta i la baixada són per terreny bastant dret i rocós. Tot i no ser difícil, cal experiència en moure's per aquest tipus de terreny (veure fotos per a més referència).

Comencem pujant des del poble de Le Collet per una pista i passant pel costat d'uns camps, entrem al bosc seguint el que sembla un rastre de pas fins a trobar un barranc (ravin) i ens dirigim cap a la canal de la Chabournasse, la qual remuntarem pel mig i pel seu costat dret (esquerre pujant). Cal prestar atenció en alguns passos sobre plaques de roca, però no és en cap moment difícil. La part superior, els últims 100m, són una mica més penosos degut a la tartera, més inestable i rocosa.

Rodegem un mur per sota per dirigir-nos cap al cim sud dels Jumeaux de Faraut, dos cims bessons que són els més estètics de la cresta de la Montagne de Faraut. Desfem el camí i ens dirigim ara cap al Roc Roux. Tot i el seu aspecte de difícil degut a la paret de roca que tenim davant, la pujada acaba resultant molt senzilla, doncs una petita canal ens ofereix esglaons de roca fins al cim.

La resta de carena és ampla, herbada i sense cap dificultat remarcable fins a la Tête de Claudel. Un cop aquí, deixem la carena principal, que comença a girar cap a la nostra dreta (oest) i baixem per una pendent de roques i sota les parets fins a una curta xemeneia que ens caldrà desgrimpar. Superat el pas, arribem per la carena a la inapreciable Tête du Girbault. La baixada fins a les pistes, sempre visibles, es fa per on ens sembli. Jo vaig trobar que prop de la cresta es feia prou bé, amb roca bastant estable. Un cop a les pistes, les seguim direcció a la Combe de la Mayt per anar a buscar la carretera de tornada fins al poble.