Переглянуто 4 раз(и), завантажено 0 раз(и)

біля Burgau, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Zeer zware trainingstocht in een lus voor hooggebergtegangers. 41 km met 1640 hoogtemeters op en ook af.

Luswandeling als zeer zware trainingstocht.
Deze tocht had ik in de tachtiger jaren ingetekend op de kaart. De tocht diende verscheidene jaren als trainingstocht voor de stagegangers hooggebergte.
Nu heb ik van de tocht een gpx gemaakt, niet gemakkelijk omdat de digitale kaart niet alle wegen of brandgangen liet zien. In de zomer van 2019 is ¾ van de tocht aangepast met een gelopen track. De track is nu praktisch voor het geheel exact.
Verrassing: nadat ik de gpx gemaakt heb, zie ik dat de tocht volgens Base Camp 41 km lang is (i.p.v. 40 km) en 3640 hoogtemeters telt, 1820 m omhoog en dus ook omlaag (i.p.v. 3000 m). Wikiloc telt 2x 1300m.
Ik had destijds alles afgerold met een curvimeter en had de hoogtelijnen geteld…
Let op: de tocht is niet alleen lang en zwaar, maar ook avontuurlijk. Het gebeurt bv. dat een beek in een valleitje wordt overgestoken zonder pad. Rondgaan is dan extra afstand doen!