Moving time  3 годин 6 хвилин

Recorded липня 2018

3,1
6,1

біля Molló, Catalunya (España)

Travessia de Molló fins Setcases seguint el GR-11, que ens passa de la vall del Ritort fins la vall del Ter per bells paratges, amb vistes al Canigó, Esquerdes de Rojà, Costabona, Collada Verda, Gra de Fajol, Coma d’Orri Pastuira i darrera nostre el Comanegra. És l’antic camí de ferradura que unia les dues poblacions.

Pugem pel carrer de sant Sebastià on trobem la capella, erigida a aquest sant per haver salvat Molló de la pesta, que va assolar Europa a l’Edat Mitjana, i una mica més apartada també es veu l’església parroquial de santa Cecilia.
Es continua pel carrer de Setcases, sortint del poble per passar per la font del Rossinyol, al costat de can Pletis, des d’on es gaudeix d’un entorn natural i paisatgístic privilegiat. Un tram més amunt, ens desviem per visitar l’oratori dedicat a santa Magdalena de Favars, on darrera mateix es veuen els forats d’antics búnquers de la linia P
Prosseguim el camí per les Roques de Santa Creu, fins el torrent de la font de l’Espatllat, on prenem una drecera que s’enfila a ma esquerra, passant per un bosc de pi negre fins arribar al Puig de sant Joan, on ja veiem el Puig Moscós, que tot seguint la carena de Coll Subiràs, hi arribarem amb una breu remuntada.
Després continuem cap la Collada de la Fembra Morta, seguint un caminet entre pins, amb suau pujada fins el Coll de Lliens; al Pla de les Bigues iniciem el descens per una torrentera fins el Pla de Lliens, on trobem una pista forestal que ens menarà tot planejant fins el torrent Fosc, on s’acaba i cal continuar per un sender envoltat de pi roig, fins el Pla d’en Just, i enllaçar amb la pista coneguda com la Traginera que ens arribarà fins Setcases.
Un recorregut agradable i no massa llarg, tot i que amb un desnivell acceptable.
стоянка

Sortida

Pal informatiu

джерело

Diposit d'aigües de Molló

A la zona del Planàs
сховище

Can Pletis

Masia del segle XlX reformada com xalet d'alta muntanya, habilitada com a casa rural de luxe

Pal indicador

Сакральна архітектура

Oratori de Sta. Magdalena

Darrera l'oratori hi han unes trinxeres cobertes de vegetació, que formaven part dels passadissos entre búnquers, situats al turó.

Roques de Santa Creu

Vista del Prat de la Quadrilla
Перехрестя

girar a l'esquerra

Després de passar el torrent de la font de l'Espatllat, a l'alçada dels Igols d'en Romanic, es deixa la pista per seguir per una drecera senyalitzada a l'esquerra.

Puig de sant Joan

Гірський перевал

Coll de Lliens

Vista del Puig de les Agudes

També conegut com a Cim del Bac.

senyals al Pla de les Bigues

Pals a l'encreuament amb la pista que ve de la Collada Fonda.
Річка

Torrent Fosc

Al final de la pista trobem el pal indicador, molt a prop del Torrent Fosc, on comença el camí amb forta baixada.

Torrent a la Jaça de Baix

Річка

Torrent al Pla d'en Just

Перехрестя

Girar a la dreta

Aquí trobem la pista de la Traginera que ens acabarà d'acostar fins Setcases

pal indicador

Indicador al costat del pont del torrent de Vall-Llobre
стоянка

Arribada a Setcases

• Фото jballest

jballest 29 лип. 2018

I have followed this trail  перевірено  View more

Rutafàcil de seguir ja que resegueix la GR11. Sembla ben feta sobre el terreny i no sobre le mapa.