Moving time  3 годин 35 хвилин

Recorded грудня 2018

3,9
7,7

Переглянуто 35 раз(и), завантажено 1 раз(и)

біля Meruge, Coimbra (Portugal)

Een hele aardige rondwandeling van 15km over het Portugese platteland en door authentieke dorpjes waar het leven zich rustig voortkabbelend afspeelt.

Wij beginnen bij de kerk in Meruge en verlaten eigenlijk gelijk het dorpje in de richting van Nogueirinha. Lopend over een smalle asfaltweg passeren we het kerkhof en gaan dan Nogueirinha binnen.

Na dit dorp gaat het over zandwegen en bospaden door een mooie groene omgeving over heuvels en door dalen naar Folhadosa.
Even voor het dorp staat een monument ter nagedachtenis aan een omgekomen piloot.

In het dorp kun je picknicken op het centrale plein bij de kerk en het dorpshuis.

Na het dorp Folhadosa gaat het heuvelop, steken we de N17 over en bereiken we het hoogste punt van de route. Hier staat ook zo'n markeringspaal.
Tevens kun je aan de achterkant, onder de overhangende rots prima een broodje eten ipv in het dorp bij de kerk.
Hier heb je een fantastisch uitzicht op het Estrelagebergte.

Nu volgt helaas een klein stukje waarbij je langs de provinciale weg moet lopen. Dus als je met een hond loopt, aanlijnen!.

De route gaat nu weer links af de rust in, langs een kerkhof en kapel waarna we bij een prachtig, aan het vervallen, landhuis komen. Plek voor mooie foto's.

Na dit dorpje Torroselo gaat het alleen maar door een groene omgeving met kleine akkertjes en schapenveldjes naar Varzea de Meruge met een aardige kerk.
Hierna weer door voor de laatste paar kilometers naar Meruge.

leuke afwisselende wandeling.

вершина

Hoogste punt

Uitzicht op de Estrela

Hier kun je ook prima picknicken.

Kerkhof voor Torrozelo

Kapel Sao Bento in Torrozelo

джерело

Fontein in Torroselo

Building of interest

Verlaten landhuis met eigen kapel

Deze staat hier al een jaartje of....