xibiloc

Recorded лютого 2017

0,8
1,6

біля Mount Eden, Auckland (New Zealand)

Ruta des del vessant sud del Maungawhau (Mount Eden) fins al cim del Maungawhau, passant pel camí més empinat i el primer mirador a l'anada, i fent la volta al volcà tot passant per la Tahaki Reserve a la tornada.
La ruta comença al sud del Maungawhau, on un cartell indica l'inici del camí per fer el cim. Just al principi de la ruta, és molt visible una escultura (un "pou", segons els Māori) força curiosa; al voltant del Maungawhau hi ha altres mostres d'art com aquesta. Després d'un petit tram rodejant el volcà, s'arriba a la carretera i cal agafar un camí força empinat que es troba amagat entre les herbes. Un cop a dalt, ja es pot contemplar clarament el cràter cobert d'herba del Maungawhau, un immens forat de 50 metres de profunditat al mig de la muntanya. Com que es tracta d'un lloc sagrat pels Māori, i a més a més és perillós, està prohibit entrar dins el cràter. Fent la volta al cràter, hi ha un primer mirador des d'on es poden obtenir molt bones vistes de la ciutat d'Auckland i dels voltants. Just al costat, hi ha una plataforma i una estructura metàl·lica que es considera el cim del Maungawhau, des d'on les vistes són igualment impressionants.
La tornada es fa més lentament circumdant tota la zona del volcà, de manera que es fa la volta al cràter, obtenint més vistes dels voltants i del mateix cràter en el sentit oposat, i es pren un caminet en direcció nord que descendeix a poc a poc. Cap al final del caminet s'obtenen bones vistes de la Sky Tower de la ciutat d'Auckland (i de la resta de la ciutat, òbviament), i també de l'Ōhinerau (Mount Hobson), un altre volcà molt fotogènic. En arribar a la Tahaki Reserve, lloc on s'endevina una altra formació volcànica, el camí canvia de sentit i es torna a dirigir cap al cim del Maungawhau. Aquí cal anar amb compte perquè, en un determinat punt, si es vol evitar passar per la carretera, caldrà saltar una tanca i tornar a enganxar el caminet. Just abans de tornar a fer la pujada cap al cim, el camí es desvia a la dreta per acabar de rodejar el volcà pel costat oest i arribar al punt d'inici. Aquest tram, segons un cartell indicatiu, és perillós per les possibles esllavissades; de totes maneres, el camí no s'ha trobat gens perillós, o almenys no pas més que els altres.
Es tracta d'una zona molt bonica i entretinguda, amb molts camins i caminets per fer, i amb molts punts on aturar-se per gaudir de les vistes. El Maungawhau és el punt natural més alt de l'istme d'Auckland (196 metres), raó per la qual les vistes són úniques. Alguns dels caminets no estan senyalitzats, però és gairebé impossibe perdre's (seguir la norma de pujar o baixar és suficient per arribar al cim i tornar). D'altra banda, també es pot arribar al mateix cim amb cotxe; hi ha un aparcament just al costat. El volcà va entrar en erupció fa uns 28.000 anys, i ara la zona està coberta d'arbres i herbes (i algunes pedres volcàniques), fet que la fa un indret ideal per a passejar.
Інформація

Cartell d'inici de la ruta des del sud

фото

Escultura (o 'pou') a l'inici del camí

Escultura (o "pou") a l'inici del camí

Inici del camí amagat entre les herbes

вершина

Vistes des del cim del Maungawhau

Tanca que cal saltar per accedir al camí