Час  5 годин 39 хвилин

Recorded жовтня 2019

2,9
5,9

біля Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)

Caminada circular que ressegueix les cingleres que envolten el petit poble de Malanyeu i on els colors de tardor han estat els protagonistes, ja que els roures, bedolls, trèmols i faigs, estan ja ben acolorits, però on especialment hem pogut gaudir dels contrastos de la tardor, ha sigut a la baixada per la costa del Cirer fins a la font del es Travesses.

A poc de la sortida, ens trobem primer amb la font Gran i tot seguit, el Griell de cal Pigot, un pas equipat molt atractiu i curiós, ja que després de pujar el primer tram d’esgraons equipat amb corda i escala de ferro, hi ha un pas per l’interior d’un forat a la roca que dona pas a un salt d’aigua i un tram de grimpada per pujar fins a sobre d’aquest salt.

Seguint carena amunt, hi un mirador a l’esquerra del qual, hi ha la Foradada, un pas a través de la roca que dona accés a una magnífica balconada sobre la cinglera, amb grans vistes i el poble de Malanyeu al peus. Seguim amunt, cap a d’alt de les cingleres, carenant pel serrat de Fulleracs i gaudint de les esplèndides vistes, fins arribar al punt més alt de la serra, el cap de la baga de Cabanelles.

Baixem al collet de la font del Turó, on girem a l’esquerra, per entrar a la fageda de la costa del Cirer, on gaudim de l’esclat de colors de tardor, passem pel delicat pas del Grapissot i seguim un tram de la serra del Mill, fins que ens desviem a l’esquerra per baixar a la font de les Travesses, on hi ha un nombrós grup de faigs grossos. Continuem baixant, ara per un camí ample, que ens permet arribar amb molt poca estona al punt de sortida.

A ressaltar, que durant tot el recorregut, hem pogut gaudir d’unes excel·lents vistes sobre el Pedraforca, la serra d’Ensija, el Cadí, Sobrepuny, Penyes Altes, Moixeró, Tossa d’Alp, Puigllançada i altres cims pirinencs, ja més llunyans. També, a més de veure el poble de Malanyeu als nostres peus, podem gaudir amb les vistes sobre els cingles de Vallcebre i els pobles de Figols i Cercs a la vall del Llobregat.
стоянка

Serrat de Fulleracs

Cap de la Baga de Cabanelles

Перехрестя

Desvio del collet de la font del Tudó

дерево

Fageda de la costa del Cirer

El Grapissot

Перехрестя

Desvio de la serra del Mill al camí de Falgars

джерело

Font de les Travesses i faig gros