Час  9 годин 11 хвилин

Uploaded 17 травня 2017

Recorded травня 2017

6,0

біля Bojar, Valencia (España)

ACCÉS:
Per la carretera CV-105 des de la Sénia en direcció a Castell de Cabres i en arribar al Boixar deixem el cotxe a l'entrada del poble

DESCRIPCIÓ:
Sortim del Boixar per la carretera en direcció al Coratxà i a mà dreta trobarem un camí senyalitzat amb les marques de PR que baixa cap al fons de la vall. Travessarem el riu de la Canal i pujarem pel vessant contrari en direcció al tossal Gros, però als pocs metres girarem cap a l'esquerra deixant altres camins.
Haurem de mantenir altura i després baixar al fons del barranc del Clot per ascendir pel vessant contrari i pujar entre boscos fins a sortir a la carretera, aqui podem seguir els senyals del PR i creuar la carretera o escurçar agafant la carretera i seguint-la amunt uns metres fins a trobar la pista que puja al tossal.
El PR segueix la pista que puja al tossal, però fa drecera i puja amb força per dins el bosc en un parell d'ocasions, en arribar a dalt del tossal Gros (1271 mts) tindrem vistes de Coratxà i del vessant pertanyent a Terol.
Continuem per la pista i al girar cap al nord, trobarem a mà dreta un sender que continua resseguint la serra del tossal proper a la carena. El camí anirà descendint per endinsar-se en una zona més boscosa fins arribar al fons de la vall i aqui. agafarem una camí cap a l'esquerra i deixarem el PR, seguim pel camí durant uns 1,5 km i l'abandonem a la dreta per agafar una sendera poc definida fins a arribar al Mas d'en Roda, un lloc pintoresc on fem una parada per esmorzar i agafar forces per fer l'ascensió al Tossal d'en Canader(1396 mts), coronat per un gran vèrtex geodèsic i amb unes extraordinàries panoràmiques en totes direccions que es perden en la llunyania, en un dia clar hi podrem observar a més de gran part del Massís dels Ports i les seves principals elevacions (la Caixa, el Penyagalera, la Punta de l'Aigua, la Mola de Cati, el Caro. el Tossal d'en Cervera, el Negrell...), les vastes planes de l'Aragó i les muntanyes del Maestrat.
i després de visitar-lo anar direcció a Fredes, passant pel Mas Blanc i el de Navarro, a Fredes parem a dinar i fer un descans per després tornar al Boixar pel GR-7 ja en còmoda baixada.

VALORACIÓ:
Bona ruta en general.
Bones vistes durant tot el transcurs de la ruta, en les quals ascendim a dos cims i visitem pintoresques masies
És un recorregut amb molts de canvis de traçat, de manera que cal estar molt pendents.
És aconsellable seguir la ruta amb GPS o anar acompanyat d'algu que es conegui la zona.