Vicsemal

Recorded січня 2019

4,5
8,9

біля Sierra-Engarcerán, Valencia (España)

(VAL) Aquesta ruta transcorre entre els municipis de La Serra d'en Galceran i la Serratella. Hi ha que destacar, que és una ruta molt fàcil de seguir, ja que, està marcada tota l'estona per les marques del PR-349, per tant, sols hi ha que seguir la direcció que es vulga en cada moment, primer direcció la Serratella i després direcció a la Serra.

La primera part de la ruta, ix de la Serra i va fins la Serratella, passant per una zona de barrancs on es poden observar penyes, masos i alguna que altra àguila.

La segona part de la ruta, la qual va des de la Serratella fins la Serra, té unes vistes precioses, ja que, si es presenta un dia clar, es podrà observar durant quasi tota l'estona, per un costat, la mar, i per l'altre, les zones més altes de la provincia de Castelló, entre les quals es troba Penyagolosa.

Per començar la ruta, es pot deixar el cotxe just abans d'entrar a la Serra d'en Galceran, ja que, hi ha una zona habilitada per aparcar. Una volta es deixa el cotxe, s'ha d'eixir de la Serra direcció nord, per buscar una pista forestal que ix de la mateixa CV-155.

Quan ja ens trobem en aquesta pista forestal, es seguirà la direcció del PR-349 fins un desviament, que té, just enfront una creu. Seguint la pista forestal de l'esquerra de la creu, quasi de seguida, es pot observar novament una paleta del PR que donarà dos opcions per arribar a la Serratella.
En aquest cas, es seguirà l'opció de la pista forestal que va cap a la dreta, amb la direcció que indica: la font mas d'en Pastor amb un temps de 1h15' i 3.8km i la Serratella amb un temps de 2h50' i 8.5km.

A partir d'aquest desviament, no hi ha problema fins arribar a la font mas d'en Pastor llevat d'un encreuament, on, no es veu bé la marca del PR, però, com que en aquest encreuament hi ha un mas de color groc, es gastarà aquest com a referencia. Així doncs, hi ha que agafar la pista que va pel costat del mas (pista cap a l'esquerra).

Una volta s'arriba a la Font del mas d'en Pastor es canviarà de pista per a entrar a un sender, seguint la direcció de la Serratella indicada de la paleta.

Al finalitzar el sender (després d'estar una bona estona caminant per ell), es torna a canviar a pista forestal. Aquesta pista, s'ha d'agafar cap a l'esquerra, amb la direcció de la Serratella indicada a la paleta.

A partir d'aquest punt, es continuarà per la pista forestal que canvia a pista asfaltada i no s'ha de deixar en cap moment fins arribar a la carretera CV-154, la qual s'ha d'agafar cap a l'esquerra per arribar directament a la Serratella.

Una volta a la Serratella, entrarem al poble, i seguint la CV-154, que passa per dins del mateix poble, es podrà vore la paleta del PR-349 a mà esquerra. Així doncs, es seguirà la direcció del PR, ara, amb les indicacions cap a La Serra d'en Galceran.

La ruta,en aquest punt, comença a ascendir prou marcadament. Primer, eixint de la Serratella, hi ha una altra paleta amb direcció de la Serra, que ens fa entrar en un sender. Seguint aquest sender, eixim a una pista forestal, on trobem, altra paleta amb direcció la Serra.

A partir d'aquest punt, la ruta segueix pujant amb una pendent forta. La pista forestal en la que ens trobem no té problemes per a seguir-la. Continuarem per aquesta una bona estona, fins trobar una nova paleta amb indicacions que ens farà canviar de pista a sender, sempre amb la direcció de la Serra.

Una volta eixim del sender, ens trobarem amb la Bassa del Bosc. Des d'ací, es continuarà, recte per pista forestal fins que aquesta comence a baixar, ja que, en aquest punt, es farà un canvi a sender (just després de la fusta que té la marca del PR i del GR).

Aquest sender, comença a baixar i ens portarà fins al desviament que puja fins el Tossal de Saragossa (lloc que no s'ha de deixar passar), una volta es baixa del Tossal, es torna al sender pel qual es venia.

A partir d'aquest punt, es va sempre per sender, fins que aquest, acaba trobant-se de front amb una pista forestal, que si es segueix cap a la dreta, ens porta a una revolta asfaltada d'una altra pista forestal, la qual s'ha de seguir cap a a l'esquerra i cap a baix, per tornar a la paleta d'inici que ens donava dues opcions per anar a la Serratella. Des d'aquest punt i tornant per damunt dels notres passos inicials, arribem a la zona d'eixida.

---------------------------------

(CAS) Esta ruta transcurre entre los municipios de Serra d'en Galceran y la Serratella. Hay que destacar, que es una ruta muy fácil de seguir, ya que, está marcada todo el tiempo por las marcas del PR-349, por lo tanto, sólo hay que seguir la dirección que se quiera en cada momento, primero dirección Serratella y luego dirección a la Serra.

La primera parte de la ruta, sale de la Serra y va hasta la Serratella, pasando por una zona de barrancos donde se pueden observar peñas, masías y alguna que otra águila.

La segunda parte de la ruta, la que va desde la Serratella hasta la Serra, tiene unas vistas preciosas, ya que, si se presenta un día claro, se podrá observar durante casi todo el tiempo, por un lado, el mar, y por el otro, las zonas más altas de la provincia de Castellón, entre las que se encuentra Penyagolosa.

Para empezar la ruta, se puede dejar el coche justo antes de entrar en la Serra Galceran, ya que, hay una zona habilitada para aparcar. Una vez se deja el coche, se debe salir de la Serra dirección norte, para buscar una pista forestal que sale de la misma CV-155.

Cuando ya nos encontramos en esta pista forestal, se seguirá la dirección del PR-349 hasta un desvío, que tiene, justo en frente una cruz. Siguiendo la pista forestal de la izquierda de la cruz, casi enseguida, se puede observar nuevamente una paleta del PR que dará dos opciones para llegar a la Serratella.
En este caso, se seguirá la opción de la pista forestal que va hacia la derecha, con la dirección que indica: la fuente mas d'en Pastor con un tiempo de 1h15 'y 3.8km y la Serratella con un tiempo de 2h50 'y 8.5km.

A partir de este desvío, no hay problema hasta llegar a la fuente mas d'en Pastor salvo un cruce, donde, no se ve bien la marca del PR, pero, como en este cruce hay una masía de color amarillo, se utilizará esta como referencia. Así pues, hay que coger la pista que va junto a la masía (pista hacia la izquierda).

Una vez se llega a la Fuente del Mas d'en Pastor se cambiará de pista para entrar en un sendero, siguiendo la dirección de la Serratella indicada en la paleta.

Al finalizar el sendero (después de estar un buen rato caminando por él), se vuelve a cambiar a pista forestal. Esta pista, hay que tomar-la hacia la izquierda, con la dirección de la Serratella indicada en la paleta.

A partir de este punto, se continuará por la pista forestal que cambia a pista asfaltada y no se debe dejar en ningún momento hasta llegar a la carretera CV-154, la cual hay que tomar hacia la izquierda para llegar directamente a la Serratella.

Una vez a la Serratella, entraremos en el pueblo, y siguiendo la CV-154, que pasa por dentro del mismo pueblo, se podrá ver la paleta del PR-349 a mano izquierda. Así pues, se seguirá la dirección del PR, ahora, con las indicaciones hacia La Serra d'en Galceran.

La ruta, en este punto, empieza a ascender bastante. Primero, saliendo de la Serratella, hay otra paleta con dirección a la Serra, que nos hace entrar en un sendero. Siguiendo este sendero, salimos a una pista forestal, donde encontramos, otra paleta con dirección la Serra.

A partir de este punto, la ruta sigue subiendo con una pendiente fuerte. La pista forestal en la que nos encontramos no tiene problemas para seguirla. Continuaremos por esta, un buen rato, hasta encontrar una nueva paleta con indicaciones que nos hará cambiar de pista a sendero, siempre con la dirección de la Serra.

Una vez salimos del sendero, nos encontraremos con la Bassa del Bosc. Desde aquí, se continuará recto por pista forestal hasta que ésta comience a bajar, ya que, en este punto, se hará un cambio a sendero (justo después de la madera que tiene la marca del PR y del GR).

Este sendero, empieza a bajar y nos llevará hasta el desvío que sube hasta el Tossal de Zaragoza (lugar que no se debe dejar pasar), una vez se baja del Tossal, se vuelve al sendero por el que se venía.

A partir de este punto, se va siempre por sendero, hasta que éste, termina encontrándose de frente con una pista forestal, que si se sigue hacia la derecha, nos lleva a una revuelta asfaltada de otra pista forestal, la cual se ha de seguir hacia la izquierda y hacia abajo, para volver a la paleta de inicio que nos daba dos opciones para ir a la Serratella. Desde este punto y volviendo por encima de nuestros pasos iniciales, llegamos a la zona de salida.

Pista cap a l'esquerra

Paleta inici ruta (Direcció Serratella)

Cap a l'esquerra (direcció La Serra i Bassa del Bosc)

Canvi a pista forestal (direcció cap a la dreta)

Cap a la dreta (Serratella 8.5km)

Canvi a sender (direcció La Serra)

Canvi a pista forestal (Direcció La Serra)

Mas de Gargallo (continuar per sender direcció La Serra)

Bassa del Bosc (Seguir per pista)

Seguir per CV-154 cap a l'esquerra

Canvi a sender (després de la marca de fusta)

Desviament Tossal de Saragossa

Font Mas d'en Pastor (seguir per sender)

Forn de Calç

Cap a l'esquerra (desviament Mas groc)