Час  5 годин 32 хвилин

Recorded серпня 2007

2,7
5,5

біля es Bòrdes, Catalunya (España)

Una bona excursió amb extraordinàries vistes sobre els cims d’Aneto i el massís de la Maladeta. Iniciem l’excursió en l’aparcament de La Basurta, per dirigir-nos cap a l’Est pel pla de La Basurta i enfilar-nos lleugerament cap a l’Ibón de Villamuerta. A partir d’aquest punt el camí, una mica perdedor, continua enfilant-se pel bosc cap el NNO per anar a buscar el camí més fresat que puja del Pla de l’Estany, un cop retrobat aquest camí emprenem la dura pujada per les Marrades fins a les Basetes del Portillón, des d’on ens digrigim cap a l’E cap el port dera Picada, que ens ofereix magnifiques vistes sobre la Vall d’Aran i en particular sobre l’Artiga de Lin.
Des del Port seguim un camí ben fresat que flanqueixa cap a ponent fins el Portillón de Benasque, tot oferint-nos les més extraordinàries vistes sobre l’Aneto i tot el Massís de la Maladeta. Baixem desfem camí del Portillón cap el pla i la cabana del Cabellut, on trobem una sèrie de petits estanyols i tot un modelat càrstic amb dolines i avencs. Seguint la Canal de la Pena Blanca anem a buscar el camí que ens permet fer el descens per la Costera fins els plans de la Plleta del Trump. És un camí ben fresat, sense pèrdua, molt costerut i extraordinàriament aeri, poc recomanable per persones amb vertigen. Un cop a Plleta del Trump ja només ens queda seguir pels magnífics prats i boscos de la vall del Éssera fins l’Hospital de Benasque.