Скачати

Координати

8 листопада 2019 р.

листопада 2019

Переглянуто 1904 раз(и), завантажено 127 раз(и)

біля Canalda, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Hostal Cap del Pla. Per arribar agafarem la carretera de Solsona al Port del Comte. Després de la cruïlla de Lladurs, uns 6 km. aproximadament.

Anirem pel GR 7 que surt del davant de l'hostal del Cap del Pla i marxa tot pujant en direcció nord-est a trobar el Cap del Coscoller. En aquest punt el deixarem i anirem per una vella pista que marxa al nord, tot baixant. Després de la Rasa de Puigcaub per la cara de Llevant trobarem una bauma, havia estat habitada i un tros més endavant una petita cascada i una altra bauma amb dimensions més grans, que també havia estat habitada.
Continuarem sempre per la pista fins arribar al Tossal de la Bandera. Aquí, deixarem la pista i pujarem en direcció nord, tot voltant la gran roca per la cara de Llevant. Un cop a dalt, trobem una vella pista que marxa, tot baixant, en direcció nord a trobar les runes de la casa de l'Algassa.
Un cop visitada, desférem l'anada, uns 50 metres, per agafar una vella pista herbada que baixa a trobar unes feixes; anirem a la punta nord-oest i continuarem baixant per la pista fins trobar una cruïlla (té una fita). En aquest punt anirem pel camí que marxa tot baixant en direcció nord-est a trobar la Bauma Negra.
La Bauma Negra té unes estalactites i estalagmites de grans dimensions (és una petita meravella). Un cop visitada seguirem pel camí que continua en direcció a Llevant i que ens baixarà a trobar el Riu de Canalda. Aquí hi anirem, si no baixa massa aigua, Riu amunt per gaudir de l'engorjat de la Castellassa.
Un cop visitat, pujarem a l' Espluga Tremosa (bauma que també havia estat habitada). Un cop acabada la visita, anirem pel camí que marxa tot pujant per la cara sud-oest de l'Espluga. Aquest camí és vent fressat i té alguna fita; Ens pujarà a trobar la pista forestal de la Collada de Forat Volà.
La seguirem, creuarem la Collada i baixarem per tota la Serra de Canalda fins trobar una cruïlla per la cara de Llevant (té una fita). En aquest lloc deixarem la pista i baixarem per el camí a trobar la Rasa Fonda. Creuarem la Ribera i pujarem per la pista forestal fins a sota de la casa del Domenjó.
Aquí deixarem la pista i pujarem a visitar les cases de Domenjó i la del Martí, que queden a sobre de la pista, per continuar tot seguint el camí a trobar Sant Agustí d'Isanta (Catalunya Romànica, Vol. XIII El Solsonès, pàg. 130) i les restes del Castell d'Isanta.
Un cop visitat aquest entorn, anirem pel camí que marxa tot planejant en direcció a Llevant a trobar la Rasa de Puigcaub, on visitarem la seva cascada. Un cop visitada, continuarem per la pista forestal que tot pujant en direcció sud ens portarà a l'Hostal del Cap del Pla.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Vall de Lord.

Hostal Cap del Pla

8 коментарів

• Фото gerardet

gerardet 5 січ. 2020 р.

Ruta molt ben explicada amb molt bona descripció dels punts d'interès.
    Moltes gràcies per la teva aportació!

• Фото JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA 5 січ. 2020 р.

• Фото mauricisubirana

mauricisubirana 19 лист. 2020 р.

Ahir varem fer aquesta ruta, moltes gràcies per les explicacions, es una ruta de gran bellessa per les vistes que te i per els llocs que es visiten, com be dius s'ha de seguir el trac estrictament doncs hi han trossos de camí que amb el temps s'han anat difuminant i pot ser una mica perdedor, pero be que s'ho val un cop mes gràcies

• Фото JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA 19 лист. 2020 р.

Moltes gràcies. Salut.

• Trini P. 14 бер. 2021 р.

I have followed this trail  перевірено  View more

Fantàstica ruta, en algun moment perdedora i en altres sense cobertura el GPS indicava erròniament, però recomanable totalment.

• Фото JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA 15 бер. 2021 р.

• Фото rsallasalarcon

rsallasalarcon 5 квіт. 2021 р.

Varem fer,aquesta ruta i varem gaudirla plenament ,tot sols durant les 5h,que bé ..GRÀCIES PER COMPARTIR

• Фото JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA 15 серп. 2021 р.