Devy

Recorded червня 2014

3,7
7,5

Переглянуто 1853 раз(и), завантажено 54 раз(и)

біля Blokt, Flanders (Belgique)

Op de ruime parking van voetbalclub F.C. Valvecke, langs de Nijlensesteenweg, kan je gemakkelijk de auto parkeren. Een mooiere startplaats nog is de wandelparking vlakbij (als je net voor het voetbalveld de straat in rijdt) in de Merodestraat, in het verlengde van de Kastanjelaan. Een tweetal kilometer wandelen we door de bossen van de Merode over goed begaanbare paadjes met nu en dan een houten bruggetje tot we aan feestzalencomplex Prinsenhof, een vierkantshoeve uit de jaren 1700, de baan over steken. Even volgen we een verharde weg maar niet veel later duiken we reeds de bossen in en bereiken al snel het speelbos Kruiskensberg (mogelijk als alternatief vertrekpunt) en wat verderop een mooie kapel. We zetten onze weg verder over enkele zanderige paden tot we over een mooi fietspad de Grote Nete bereiken. We lopen over de houten brug (wie liever niet door het hoge gras wandelt, blijft best het pad aan deze kant van de oever volgen) en slaan linksaf, langs de oevers en door het hoge gras volgen we de slingerende beweging van het riviertje tot aan de volgende brug waar we opnieuw oversteken. Na 1,7 km bereiken we taverne ’t Schipke waar het gezellig vertoeven is bij een hapje en een drankje. Brede paden langs bosranden en door velden met heel af en toe een kort stukje verharde weg brengen ons terug tot bij het beginpunt.
стоянка

alternatieve parking, bank, vuilbak en infobord

Picnic

't Punt Herenthout, Antwerpen, BEL
стоянка

F.C. Valvecke

Mogelijkheid om hier op de parking van voetbalclub F.C. Valvecke de wandeling aan te vatten.

feestzalencomplex Prinsenhof

Міст

houten brug, bank en vuilbak

houten brug over de Grote Nete, bank en vuilbak voorzien.

houten bruggetje

Сакральна архітектура

kapel Kruiskensberg, bank en vuilbak

mooie kapel kruiskensberg, bank en vuilbak

kapelletje, bank en vuilbak

speelbos Kruiskensberg

speelbos Kruiskensberg, eventueel alternatief vertrekpunt van de wandeling, vuilbakken voorzien.

't Schipke

Taverne 't Schipke http://www.schipkeaandenete.be/

• Фото DCwim

DCwim 8 трав. 2019

I have followed this trail  перевірено  View more

Heel mooie wandeling, zelfs op een bewolkte lentedag.
    Goede afwisseling van landschappen: bossen, landbouwgebied, rivieroevers, ...