Скачати

Координати

7 червня 2021 р.

червня 2021

біля Queralbs, Catalunya (España)

Ruta fantàstica ..em començat fins Nuria cel blau i Sol ..i tornant em arrivat just a dinar a Queralps que a caigut una bona tromba d aigua i llama i trons ..Em seguit la ruta del Albert Blanc com sempre un 10 de tot .. i a continuació us copio el seu resum molt ben explicat de la ruta ....
Caminada que comença i acaba a l’aparcament de la Collada de Fontalba, localitzat al final de la pista forestal, que s’agafa a ma dreta a l’entrada de Queralbs. Per la pista, amb terra irregular de grava però ampla, al llarg de 11 kms ens permetrà gaudir de bones vistes, tot salvant el desnivell de 860 metres que hi ha des del poble fins a Fontalba.

Creuem el prat de la Baga de Fontalba i en poca estona s’arriba a la Dou de Fontalba, surgència d’aigua abundant que es troba a l’esquerra del camí i on comença el torrent del mateix nom, i tot seguit trobem el torrent del Puigmal.

El camí segueix amunt fins arribar a una gran fita on comença el bosc de Tros de Bou, format de pi negre i roig, fins la carena on trobem les ruïnes de la Barraca de la Palla. D’aquest indret es pot veure ja l’Alberg del Pic d’Àliga, el Torreneules i el Balandrau, com també el Roc de Totlomon, i a la fondalada el traçat del camí dels pelegrins de Queralbs a Núria.

El camí continua fent pujades i baixades moderades fins arribar a la Coma de les Perdius, on deixarem el GR11.8 per agafar el corriol de ma esquerra, que puja fins salvar la cinglera del davant per arribar primer a la cova de sant Gil amb un magnífic mirador sobre el Santuari i estany, continuant després cap la cova de l’Amadeu i baixar amb ziga-zagues fins la Vall de Núria, fent la vora de l’estany fins el mirador de l’Agulla per agafar el camí de tornada cap la Collada de Fontalba.

Fontalba

Primer torrent fobtalba

Dou de fontalba

Torrent del Puigmal

Avet Sec

Fita grossa i bosc

Bosc del troç de bou

Ruïnes barraca de la palla

Tartera

Barraca de Gombren

Esquerra camí de les coves