Very

Recorded березня 2015

2,5
5,1

біля Manuel Antonio, Puntarenas (Republic of Costa Rica)

Després d'un parell de dies de pedaleig per les avorrides rectes de la Costanera Sur, vam aparcar les bicicletes al poble de Quepos, on vam decidir visitar a peu el Parque Nacional Manuel Antonio, ja que està prohibit accedir-hi sobre dues rodes.
Malgrat ser un dels parcs més petits de Costa Rica, és també un dels més visitats, tant per la seva ubicació, propera a localitats molt turístiques, com per la facilitat amb la que es pot observar gran quantitat de fauna.
Tot i la gran afluència turística del parc, a diferència d'altres que havíem visitat, creiem que és de visita obligada, no tant sols per la gran biodiversitat que conté, sinó també per la salvatge bellesa de les seves selves que es desplomen sobre el mar i, sobretot algunes de les platges més escèniques i pintoresques de Costa Rica, exuberants de vegetació, amb una sorra ben blanca rodejada de cocoters i una aigua cristal•lina.
El parc és una autèntica illa de vida salvatge enmig d'una àrea sotmesa a força pressió agrícola i a un fort desenvolupament turístic. Fou creat l'any 1972 i compta amb gairebé dos mil hectàrees de superfície terrestre que, com tants altres parcs de Costa Rica, s'està recuperant de la tala selectiva de temps passats. Malgrat aquest fet, el Parque Nacional Manuel Antonio conté taques de bosc primari molt ben conservat que són l'hàbitat d'espècies protegides en perill d'extinció.
El primer que vam pensar al veure aquesta afluència de visitants al parc de Manuel Antonio, va ser que amb tanta gent costaria bastant de veure fauna i que aquesta s'amagaria als indrets més recondits del parc. Res més lluny de la realitat. Suposo que aquesta afluència continuada des de fa tant anys ha fet que molts animals s'acostumessin a la presència humana i li perdessin la por, provocant que sigui probablement el parc on és més fàcil observar-la.
El parc té una xarxa de petits camins habilitats dels quals no en pots sortir i, per tant, l'exploració i el senderisme estan molt limitats. Però malgrat això i malgrat l'aglomeració de turistes, creiem que val molt la pena visitar-lo, de fet, després de caminar pels senders principals vam agafar-ne algun de més secundari i estàvem gairebé sols (també hi devia fer que era a última hora i estaven a punt de tancar el parc).
Malgrat no tenir l'encant associat a la remota solitud i a la sensació d'estar perduts en un racó de món que vam tenir en moltes zones dels parcs de la costa caribenya o de la Península de Osa, el Parque Nacional de Manuel Antonio ens va deixar també molt bon sabor de boca, per la bona conservació de les seves selves, la exuberància de la fauna i la bellesa de les seves platges. Aprovat amb bona nota!

Пляж

Playa Manuel Antonio

La platja Manuel Antonio és una bella platja amb una sorra ben blanca rodejada de cocoters i una aigua cristal·lina.

Playa Gemelas

Les Playas Gemelas són dues petites i salvatges platges del Parque Nacional Manuel Antonio
Wildlife sighting

Animals del Parque Nacional Manuel Antonio

Al Parque Nacional Manuel Antonio s'hi poden veure una gran quantitat d'animals.

Animals del Parque Nacional Manuel Antonio 2

фото

Mirador Playa Puerto Escondido

Пляж

Playa Espadilla Sur

Posta de sol a la Playa Espadilla Sur, a tocar del Parque Nacional Manuel Antonio

• Фото albertmt12

albertmt12 10 лип. 2018

molt bona explicació, gràcies company. Recomanes visita de parc amb guía o pots anar bé sense guia. He sentit que sense guía és més difícil veure segons quins animals. què n'opines? gràcies de nou!! ;)