2,6
5,2

біля Setcases, Catalunya (España)

Aquesta ruta es va fer com a control de la Cursa de la Marrana 2.013. Ens van pujar en 4x4 fins la part alta de Vallter 2.000. Un cop al Pic de l'Infern vam estar unes quantes hores fins que van passar els escombra i vam tancar el control.
El 4x4 ens va deixar a la zona de les Marmotes, però la ruta es pot fer des de l'estació d'esquí de Vallter 2.000 o des del refugi d'Ulldeter.
Per arribar a Vallter cal pujar per la C-17 fins a Ripoll, a la primera rotonda agafar la carretera N-260 en direcció a Campradon. Abans d'entrar a Camprodon hi ha una rotonda que ens porta a Setcases i passat Setcases seguir 12km fins a l'aparcament de l'estació.
Si es vol pujar des del Refugi d'Ulldeter cal deixar el cotxe a l'aparcament inferior, abans de fer les llaçades de la carretera, hi ha les marques del GR-11. També es pot fer per l'estació d'esquí aprofitant les pistes que hi ha. Tots dos camins ens porten al Coll de la Marrana a 2.529m. A partir d'aquí nosaltres vam seguir el GR-11 en baixada fins a 2.441. El camí torna a pujar en direcció a la Barraca de Tirapits, aquesta barraca és un refugi d'emergència on s'hi pot fer nit si hi ha tempesta. Al darrera hi ha un telèfon d'emergència dels Bombers.
Mirant la barraca en direcció al portell hi ha un camí a la dreta que ens portarà en direcció Nord-Est cap al pic de l'Infern. Hi ha un pas una mica aeri que cal vigilar, és molt curt. Des de la barraca arribarem al cim en uns 15-20 minuts.
Des del cim podem veure el Pic del Freser a l'Est, una mica més lluny el Bastiments. Al Sud-Oest sobresurt el Torreneules i la Coma del Clot i a l'Oest el Pic de Coma de Vaca, el Noucreus i el Noufonts.
Per baixar desfarem el primer tram i tirarem a l'Est cap al Pic del Freser. Tant el Portell dels Gorgs com la pujada al Freser són una mica tècnics. Amb bons peus i bones mans no hem de tenir problemes. Un cop baixat el Freser, que també és tècnic, arribarem al Coll de Coma Mitjana, als mapes hi marca un corriol que no és gens evident ja que hi ha una tartera de roca gran i trobar les fites es fa impossible. Nosaltres vam optar per baixar el més recte possible en direcció al GR-11. De tant en tant es troben fites o trams de camí, va bé seguir-los. Un cop al GR-11 el retorn és molt fàcil, lleugera pujada cap al Coll de la Marrana i baixada pel GR. Com que érem el darrer control ens van recollir en 4x4, vam ser afortunats.