Час  5 годин 31 хвилин

Recorded жовтня 2019

3,9
7,9

біля Tregurà de Dalt, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és al Collet de la Gralla, en un trencant de la pista de terra de Tregurà de Dalt, a Pardines, hi ha un pal indicador que ens informa del camí de Fontlletera, és on aparquem, al costat de la pista.
Per arribar cal anar a Tregurà de Dalt. Al arribar al poble, hi ha un revolt molt tancat a mà dreta, allà comença la pista en direcció a Pardines. La pista fa pujada, al començament està encimentada però més endavant és de terra i en un estat força lamentable, amb alguns xargais i molta pedra solta. En total uns 6, 6 km. fins arribar al Collet de la Gralla.
Comencem a caminar tot seguint la pista que va pujant tota l’estona, arribem a la Collada del Castell dels Moros, on es pot observar una bassa allargada, és un turonet. Des d'aquí ja es veu molt clarament el Balandrau, el Coll dels Tres Pics i el Puig de Fontlletera, a la dreta.
Seguim i passem per la Collada de Fontlletera on hi ha una altra bassa. Anem pujant i passem per la font de Fontlletera abans d'arribar al Coll dels Tres Pics, on hi ha una caseta amb unes antenes. Des d'aquí podem contemplar tota la Coma del Freser, fins el Coll de la Marrana amb Bastiments al final de la vall, i a sota nostre el planell de les Eugues amb el refugi lliure i una part del refugi de Coma De Vaca i al davant nostre el torrent de la Coma de Vaca que desemboca al Freser.
Continuem pujant en direcció a Tres Pics, el cami és molt fressat i molt evident amb algunes fites, en un punt ens desviem per pujar al cim dels Tres Pics (2.529 m.) on gaudim de molt bones vistes.
Seguim fins el cim del Balandrau (2.585 m.) La vista des d’aquest cim és privilegiada, amb una àmplia panoràmica de 360 %: el Torreneules, el Cim de la Coma del Clot, el Puigmal, Pic de l'Infern, el Bastiments, Gra de Fajol, Costabona i, més llunyà el Canigó etc...
Després de gaudir del magnific paisatge, comencem a baixar per l'altre costat, sense camí marcat seguint pel llom de l’ampla Serra de la Canya, sempre guiats per les tanques pel bestiar. Passem pel Coll del Treguranesos i el Puig de les graves i finalment arribem al cim del Puig Cerverís (2.208 m). La vista des d’aquest cim és magnífica: la serra Cavallera, el Taga, Ribes de Freser, Serra de Montgrony, el Pedraforca etc...
Iniciem la tornada seguint els camins del bestiar, pels prats inclinats en direcció al Torrent de Fontlletera, sempre seguint en pararel la pista de Tregurà a sota nostre. Finalment baixem a la pista que prenem a mà esquerra i, continuant, arribem al Coll de la Gralla que és on tenim el cotxe, donant per acabada la ruta.
Salut i bona caminada!

006 Trencant al Puig dels Tres Pics

Trencant al Puig dels Tres Pics
вершина

007 Puig dels Tres Pics (2.529 m.)

Puig dels Tres Pics (2.529 m.)

008 Cim del Balandrau (2.585 m)

Cim del Balandrau (2.585 m)
фото

009 Fotos, Serra de la Canya

Fotos, Serra de la Canya
Гірський перевал

010 Coll dels Treguranesos

Coll dels Treguranesos
вершина

011 Puig Cerverís (2.208 m)

Puig Cerverís (2.208 m)

5 коментарів

• Фото perecollell

perecollell 29 жовт. 2019

Que be que us ho passeu.En Pere Magrià disfruta com un ENANO.
    Salud desde Aruba.Aqui fà molta calor.
    Vos tinc enveja sana.Xirio.
    Platges i birres!!!!

• Фото JEP BOIX

JEP BOIX 4 лист. 2019

Hola Pere, i tant que ens ho vam passar molt bé, i en Magrià, si fa bon temps i hi ha bona llum per les fotos, les fa perfectes! Salut!

• Фото peremagria

peremagria 4 лист. 2019

Una caminada del tot interessant pel nostre petit Pirineu Gironí, i en la que es poden matar dos ocells d'un sol tret: EL BALANDRAU I EL CERVERIS. Una ruta espectacular per les vistes que a tort i a dret se't presenten a banda i banda. Cal fer esment als llargs prats que, durant hora i mitja i amb suau pendent, es trepitgen entre el Balandrau i el Cerverís, que fan d'aquest tram, una autèntica "passejada d'altura" (sempre que no hi hagi boira). No s'han de desmerèixer els colors ocres saturats en plena tardor, i que queden plasmats a les fotos. Potser en un dia assolellat els paisatges guanyarien en vistositat amb uns cels blaus. Oh potser no...?

El cigró negre d'aquesta sortida, és el mal record que ens bé a la memòria en passar pel Torrent de la Font Lletera. Un greu accident ocorregut el cap d'any del 2000, en què varen morir 9 excursionistes ben experimentats:

• Фото joboix

joboix 5 лист. 2019

Ruta circular on les vistes des de el Balandrau i el Cerverís ens deixen meravellats i ens fan estimar més la terra que trepitgem. Salut i República.

• Фото JEP BOIX

JEP BOIX 5 лист. 2019

Gràcies Pere i Joan pels comentaris i valoracions, la veritat és que ha estat una caminada molt maca i entretinguda.
    Pere, gràcies per donar-nos la informació de la tragèdia que va passar la nit de cap d'any del 2000 per culpa del torb. Fins la propera. Salut.