Скачати

Координати

25 квітня 2014 р.

квітня 2014

біля Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

Ascensió al cim del Matagalls des de el coll de Bordoriol, a la carretera de Viladrau a Santa Fe, hi ha una zona de parking i una caseta de informació, es camina per la pista (hi han indicadors) fins el coll de Joan, alli s'agarra un sender molt poc visible entre mig de les dos pistes, més amunt trobem novament la pista i ja sense deixar-la i per dins de fagedes meravelloses arribem a la font de Mosquits i trobem un sender a l'esquerra que ens hi du al coll Pregon i coll de l'Home Mort i tot seguit en bona pujada fem el cim del Matagalls, després de les corresponents fotos iniciem el cami de baixada ja que es posa a ploure i fa prou fred, amb boira anem buscant el sender que ens du a la font dels Cims, continuem baixant en busca del coll d'Ordials, a partir d'a qui el pendent es fa més evident i ens du al torrent de l'Erola, on hi ha un salt d'aigua molt maco, en tot aquesta zona gaudim de unes vistes molt maques i el sender es torna prou incòmode i una mica exposat pero les vistes paguen la pena, s'arriba a la font Rupitosa i a partir d'a qui tornem a entrar al bosc de faigs i seguim una pista còmoda que ens du a la font de Llops, i aqui per no tornar al coll de Joan decideixo buscar una antiga pista que sé que hi a mes avall, així que baixo a l'esquerra pel mig del bosc i sense camí uns 150 metres fins trobar l'esmentada pista, casi desapareguda que seguim a la dreta, passant per la font de Felip Graugès, un bon lloc per fer un mos, i ja seguin la bona pista arribem novament al coll de Bordoriol. Es una ascensió còmoda i rapida al Matagalls per dins de fagedes majestuoses i fonts frescals i acollidores, es un goig camejar per dins d'aquests boscos solitaris i encisadors, lo dit, un dia inoblidable. No hi han dificultats tècniques ni pasos complicats, tan sols el desnivell a guanyar, que no es excessiu per una persona ben preparada físicament.

antiga pista

1060 m altura

font de l'atlantida

Bosque Caducifolio

• Inuitcat 6 лип. 2015 р.

Dissabte vaig fer aquesta ruta però passant per la font de coll pregon. No coneixia aquesta ruta. Sempre que havia pujat per bordoriol havia seguit la pista ample tant per pujar com per baixar.

El que no vaig fer va ser buscar la pista antiga. La proxima vegada la buscaré