Скачати

Координати

11 серпня 2021 р.

серпня 2021

біля Piau Engaly, Occitanie (France)

Ascensió no complicada però una mica llarga fins al cim de Gourguet.

Pic de Gourguet (2.619m)! Sortida des de l’aparcament dels llacs Aubert i Aumar (alerta, que la carretera està tallada de 9.30 a 18 i l’aparcament s’omple molt ràpid!).

Excursió molt, molt xula! Una mica llarga però molt xula. Vistes, llacs i, sobretot, poca gent (res a veure amb la resta de la zona de Néouvielle).

Se surt des de l’aparcament i cal anar fins al final del llac Aumar i allà, deixar el GR per pujar cap al Col d’Aumar (2.374m, primera pujada forta). Quan s’arriba al coll cal seguir cap al nord pujant i baixant i veient llacs. Després del Lac Supérieur ve una segona pujada forta fins al següent coll (2.468m). Al coll cal atacar ja el cin (hi ha altes corriols que baixen cap a la següent vall), aquí la pujada és molt forta fins la carena i de la carena al cim és un moment.

Molt bones vistes, des del Néouvielle a un costat fins al Midi du Bigorre a l’altra.