Скачати

Координати

19 квітня 2019 р.

квітня 2019

біля Camarasa, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Central hidroelèctrica d'Alòs de Balaguer.

Anirem per les passarel·les penjades sobre el Riu Segre, fins el seu final, on trobem una cruïlla de camins (pal indicatiu). Agafarem el camí de pujar a Sant Jordi (és un camí fressat i en totes les cruïlles trobarem fites) fins arribar a un pal de la llum on trobem una pista forestal (pal indicatiu).
Aquí continuarem pujant pel camí (la pista la farem en la tornada) fins que tornarem trobar de nou la pista. La creuarem i seguirem pujant a trobar un nou pal de llum. D'aquest, seguirem pujant per trobar-ne un altre. En aquest punt, el camí puja en direcció a Llevant, deixant la línia de la llum.
En arribar a dalt trobem una cruïlla de camins. Anirem pel que marxa al nord, voltant el cingle per sobre, per arribar el punt més alt de la carena (740 m.) on gaudirem de molt bones vistes sobre el Mont-roig, el Montsec d' Ares i el de Rúbies.
Continuarem tot baixant pel camí que ressegueix la carena fins arribar força avall on el camí gira al sud. Seguirem aquest nou camí fins trobar una cruïlla. Aquí anirem pel que marxa al nord- est per anar a la punta del Mu, on gaudirem d’unes bones vistes sobre el Congost de Mu i del Castell d'Alòs.
Un cop gaudit d'aquest mirador retornarem a la cruïlla i agafarem el camí que marca al sud, tot resseguint un camp, per anar a trobar una pista forestal que marxa al sud. A l'anada trobarem (pal indicatiu) l’ Avenc bufador de Sant Jordi.
Una mica més endavant (pal indicatiu) per la cara de Llevant i al costat del camp tenim les runes de l'Antiga ermita de Sant Jordi. Un cop visitades continuarem per la pista fins arribar a l'ermita de Sant Jordi (mol bon mirador).
La baixada la farem per la cara sud tot seguint un camí fressat (té fites). Uns metres més en davant trobem un pas molt dret (està equipat amb grapes de ferro i una corda). Pels que tinguin por o vertigen poden baixar per la pista forestal que va a Camarasa, fins trobar la pista que en direcció a Ponent va a trobar la baixada del camí de Sant Jordi.
Un cop creuat el mal pas, seguirem baixant pel camí, fins trobar la pista forestal, que marxa a Ponent, per portar-nos a sota de la línia elèctrica on continuarem per la pista, fins trobar la cruïlla del camí de pujada. Aquí continuarem per la pista tot baixant fins el final on trobem el camí de pujada que agafarem per baixar al nostre punt de sortida.

Cartografia: Editorial Piolet, mapa Sant Llorenç de Montgai-Camarasa.

Central hidroeléctrica

2 коментарів

• Фото llopcua

llopcua 13 жовт. 2020 р.

I have followed this trail  перевірено  View more

Bona i variada ruta. Alguns senders a la part alta de l'altiplà es perden entre camps per sembrar.
    Es podria complementar fent la pujada per la VF de la Selva.
    Molt recomanable!

• Фото JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA 13 жовт. 2020 р.