Час  5 годин 8 хвилин

Recorded листопада 2019

4,0
8,1

біля Fonollosa, Catalunya (España)

(En mi web puedes acceder a la traducción automàtica al castella, vasco i gallego) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Bages) Ruta el 21/11/2019; 16 km; +500 -500; 5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Camps, Castelltallat, castell, Sant Miquel, Observatori. Participants: Josep, Vinyet, Anna, Josep Maria, Carles, Alfred i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: El castell de Castelltallat està documentat el 937.

Comencem l’excursió al petit nucli de Camps, en un dia fred però brillant. Camps és un poble que pertany al terme municipal de Fonollosa. Es tracta d’un nucli espars i molt poques persones resideixen al seu nucli. La majoria d’habitants (prop d’un centenar) viuen escampats en cases i masies que sovint formen petits ravals. Els dies festius, i en època de vacances, la població augmenta considerablement. Destaca l’església de Santa Maria.

Al darrera de l’església hi ha una placeta on s’hi va localitzar una valorada necròpolis. És la Plaça de la Creu de Camps, on hi ha una necròpolis que data del s. V al XIX, i que a finals del 2016 va ser urbanitzada i museïtada.

Estem a 600 metres d’altitud i sortim seguint els senyals del GR-3 i aviat passem pel davant de Can Fadrí Jaumet. De Camps podem dir... ...