Час  6 годин 25 хвилин

Recorded березня 2018

4,3
8,7

біля els Riells, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida de l'Escala, i arribada a l'Estartit.
Sortirem del Port de l'Escala tot seguint el GR 92 (senyals de pintura vermella i groga) que ressegueix la costa fins l'entrada de la Urbanització de Montgó. En aquest punt el deixarem i seguirem el vell camí de ronda que ressegueix la costa i puja el Castell de Montgó.
Aquest recorregut té un tros, un pas força estret, que passa per sobre i arran del cingle, en un pas força estret, no apte per persones amb por o vertigen. L'alternativa és seguir el GR .
La baixada del Castell la farem per la cara sud, seguint el rastre que passa pel costat de les cases. Un cop a baix resseguirem la Cala Mongó, on ens retrobarem amb el GR, que seguirem fins arribar al cim de la Punta Ventosa.
Aquí deixarem de nou el GR i seguirem un petit rastre que ressegueix la costa per baixar-nos a sobre de la Cala de Baix de Cols, on començarem la pujada per arribar al Pla de la Punta del Còrrec Llarg. El creuarem amb direcció sud-oest per anar a trobar els Búnquers.
Poc després del Búnquers trobem de nou el GR, que seguirem tot creuant el Pla de Milà fins trobar una cruïlla (pal indicatiu). Deixarem el GR i seguirem el Sender Local (senyals de pintura verda i blanca) que ens baixarà a la Cala Ferriol.
Un cop visitada, seguirem el camí (senyals de pintura blava) que ens puja al Pla de la Morisca, que creuarem, fins trobar una cruïlla (pal indicatiu). Aquí anirem pel camí que baixa a la Cala Pedrosa tot passant pel mirador de la Roca Foradada.
Continuarem pel camí del Sender Local que ens pujarà a l'Alt de la Pedrosa. El creuarem fins trobar una cruïlla (pal indicatiu). Deixarem el Sender local i anirem per la carretera asfaltada, que marxa en direcció sud-est fins trobar una cruïlla.
Agafarem una vella pista forestal fins que esdeve camí, que seguirem en direcció al Far de les Illes Medes que veiem al davant. Aquest camí ens portarà a trobar les primeres cases de l'Estartit (cartell indicatiu), on ens retrobem amb el Sender Local que ens portarà al passeig marítim de l'Estartit.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Alt Empordà i mapa de l'institut Cartogràfic de Catalunya.