maneltorrent

Recorded травня 2014

2,5
5,0

біля els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Caminada extreta de la xarxa de senders d'Itinnerània, la que te nom "per l'altiplà del Collsacabra".
S'inicia a la plaça dels Hostalets de Bas i seguint el tram final de la Carretera de la Parcel.lària, sortint del poble,es troba al cap de 950 m un indicador que fa girar cap a la dreta al Camí Ral de Vic a Olot, durant aquest tram es poden gaudir les vistes del Collsacatra on ens dirigim, destacant especialment el cingle arrodonit de la Tossa de Pujolriu.
Es fan 700 m més de camí pla ara ja no asfaltat per iniciar la pujada continuada del Camí Ral, que durant 3 Km ens permetrà salvar un desnivell d'uns 400 m de manera suau fins arribar a l'Hostal del Grau, un bonic edifici restaurat de propietat particular que en els seus temps havia fet la seva funció al costat d'aquesta via de comunicació entre La Garrotxa i Osona. El tram final del camí (Les Marrades) és interessant ja que l'empedrat es conserva molt bé, així com les construccions de murs de pedra que es van fer per vèncer el pendent final en forma de zig-zag.
Es voreja la tanca de l'Hostal per la seva part esquerra fins arribar a una portellera de fusta que es creua i a partir d'allà i ja a sobre l'altiplà del Collsacabra, continuem a la dreta seguint les marques grogues baixant a un clot on s'haurà de creuar el Torrent del Grau. Tornem a pujar i s'arriba a uns prats propers a la masia de Pujolriu (plans de Pujolriu) que travessem sense camí definit fins arribar a la pista de Falgars, arribant després d'haver fet uns 2,5 Km des de l'Hostal del Grau. Si ens acostem al cingle podrem veure en aquest punt vistes de la Vall de Bas (Hostalets i Sant Esteve) i del Salt de la Coromina, que en aquesta època hi baixava aigua abundant.
Acabarem la caminada baixant als Hostalets amb forta pendent pel mig del bosc alternant amb petits trossos de la pista que mena a Falgars. La baixada és de 2 Km i amb humitat és relliscosa. 900 metres més de camí pla ja a les envistes del poble i arribem a la plaça

• Фото Tolarok

Tolarok 6 лют. 2017

Una ruta molt maca, amb varietat de paisatge i molt agradable.
    Hem trigat tres hores i mitja parant per menjar un entrepà.
    La pujada es pot fer llarga si es vol anar amb mainada. Nosaltres erem sols adults, però he pensat que a els nens se'ls faria monotona i amb massa rocs.