3,6
7,3

Переглянуто 4843 раз(и), завантажено 51 раз(и)

біля Buenavista del Norte, Canarias (España)

Pasado el pueblo de Buenavista, dejamos el coche aparcado en una rotonda de la TF 445 y caminamos unos 25 minutos por carretera hacia el inicio del sendero de El Risco (PR 58).
La subida es fuerte y personas con vértigos pueden sentirse incómodos. De todos modos conviene mirar donde pisas y parar para apreciar bien la belleza del lugar, es simplemente espectacular.
Seguimos hacia Teno Alto, y después de la parada obligatoria para degustar el queso de cabra con mojo, subimos a La Meseta, donde nos incorporamos al PR 51 en dirección Baracán. Es un sendero hermoso y fácil y… si no te pilla el viento y la lluvia… con fantásticas vistas a varios barrancos, el mar y la isla de La Gomera.
Poco antes de llegar a la carretera TF 436 que sube de Masca, dejamos el PR 51 y bajamos por un sendero de campo en dirección de El Palmar. Cruzamos el pueblo y seguimos bajando por zona rural hasta nuestro punto de inicio.

After passing Buenavista, we leave our car near a roundabout of the TF 445 and walk about 25 minutes along the road, until reaching the beginning of the PR 58 trail.
The ascend is considerable and people feeling uneasy with hights may reconsider. Anyway, its always good to watch where you set your feet and to stop frequently to enjoy the beauty of this trail. Its simply spectacular.
We continue towards the small village of Teno Alto, have delicious goat cheese with mojo sauce, and walk up to La Meseta, where we pick the PR 51 trail in direction of Baracán. This is a beautiful and easy walk with great views of various gorges, the sea and La Gomera island… unless you are blessed with strong winds and rain as we were that day.
A few meters before joining the TF 436 road coming up from Masca, we descend a small trail direction El Palmar. We cross the village and continue descending through tipical rural country side until reaching our starting point.