2,9
5,7

біля Berga, Catalunya (España)

Berga(Casampons-pl.la Ribera)-Mascaro-Monestir la Portella(la Quar)
sortida de Berga-Serra de Casampons. a la Pl. de la Ribera, es continua per c. de la Ribera i a 300 m. en un fort revol es deixa la ctra asfaltada per seguir una Ctra. sensa asfaltar , a 10 m, barrera per q no passin cotxes, a 1 km trencall , es continua recta i en baixada a 2.8 km es troba a l,esquerra un tros de 50 mt. enformigonats de forta pendent i s,arriba a la casa de la Ribera (Reformada) devant mateix continua baixan un cami amb un quants revols es pot baixar directe sense ferlos, a 100 m de la casa tornem a trobar la ctra. anterior i continuem a l,esquerra a 100 m. a la dreta trovem una marca de pedres i agafem el corriol que i surt sempre avall, passem aprop del riu Llobregat i sortim a l,antiga via del tren (Manresa-Olvan-Guardiola Berguueda) i trovem a la dreta l,entrada d,un tunel de la via del tren i a l,esquerra pont sobre el riu Llobregat (es pot visitar el tunel de uns 70 m.) passem per sobre el pont i seguim aquesta via uns 300 m , en que trovem a l,esquerra una valla metalica , per la dreta d,aquesta valla tenim un pas per caminants i agafem la ctra, sense asfaltar que hi ha, a partir d,aqui comença la pujada de uns 6 km trovem la font de la rata, la font de Bussoms i quand tovem un cable que tanca la ctra. comença la part mes forta de pujada , la ctra puja fen revols a dreta i esquerra , en un d,aquest revols de dretes queda a l,esquerra una roca plana , aqui s,agafa un corriol de pujada per no fer la Ctra, a uns 400 m. tornes a agafar la mateixa Ctra, la segueixes uns 50 m. i tornes a agafar un corriol que ja et porta fins la part mes alta (Mascaro) casa ensorrada que queda a la dreta , nosltres seguim rectes i en baixada a uns 100 m corriol a l,esquerra amb cartell indicatiu , passem junt a les paret de la casa ensorrada de Currubies i trovem ctra. que continuem baixant 150 m que trovem un fort revol a la dreta i nosaltres seguim recta per un corriol que continua de pla, a 1km. sortim a la Ctra. que puja de Colonia Rosal-Casa Fuives-La Portella., esquerra , un tros mes amunt agafem ctra de la dreta i atravasem la Riera de la Portella (Normalment amb poca aigua ) a 50 m. cruce a l,esquerra queda un pont sobre la riera , i a la dreta ctra que puja al monestir , aqui agafem un corriol que puja fins a tornar a trovar la Ctra. que no agafem per continuar amb el corriol que ja ens puja a la Plaza del Monestir de la Portella davant l,esglesia