2,6
5,1

біля Ferreries, Baleares (España)

Ruta que s'inicia a Ferreries (es pot aparcar al costat del cementiri) i que permet gaudir d'una part de l'antic Camí Reial entre Ferreries i Ciutadella (ruta que va gaudir de gran importància durant l'Edat Mitjana). És una ruta senzilla, d'anada i tornada, que permet gaudir de camins antics empedrats, de gran bellesa i curulls d'història. Tot i fer un petit tram inicial d'uns 300 metres de carretera, ràpidament ens desviem per camí senyalitzat per a iniciar la ruta del Camí Reial. Passant per Biniatrum, posteriorment es davalla fins a la zona de l'alberg d'Es Canaló, ja en ple barranc d'Algendar. D'aquí recorrem aquest tram de barranc amb un curs permanent d'aigua que no passa de ser un rierol (almenys en època estival) i ens arribem fins a un pla a on una immensa alzina ens permet gaudir d'una bona ombra per a descansar. D'aquí iniciem la tornada per el mateix camí fins a trobar el desviament del Pas d'en Revull. El prenem i ens endinsem en la zona més ombrívola i engorjada del barranc. Aquest és un tram de gran bellesa també. Aquest mateix tram ens tornarà fins al camí inicial, que en la seva tornada, ens permetrà gaudir altre cop de la història, la bellesa i els empedrats d'aquests camins de la Menorca més rural (ah! i de la banda sonora de les cigales que ens acompanyarà tot el camí si el fem en època estival.... espectacle sonor assegurat!).

ALBERG ES CANALÓ

CEMENTIRI FERRERIES

PAS D'EN REVULL

PLA DE L'ALZINA

SA CREU DE SON GORNES

4 коментарів

• Фото MYFAIR

MYFAIR 27 лист. 2013

Bonita ruta, por la que nosotros llegamos hasta Ciutadella

• Фото El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 3 груд. 2013

MYFAIR: Gràcies per la teva valoració! Bona caminada vau fer, doncs, si vau arribar a Ciutadella! Salut!

• Triasca 31 трав. 2017

Moltes gràcies per la informació, som un grup de mallorquins "ratapinyades" i hem seguit la teva ruta, acabat en sa Naveta donis Tudons.
    Informació addicional de MAYFAIR, gràcies també.
    Ens ha encantat.
    Si podeu, seguir mantenint-ho en aquest estat i si pot ser millorar-ho.
    Enhorabona als menorquins que han col·laborat en la recuperació de camins.

• Фото El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 31 трав. 2017

TRIASCA: Primer de tot enhorabona per la ruta feta ratapinyades! Heu fet una bona trescada! I acabar a la naveta sempre és un goig. Jo vaig trobar un dia de calor espaterrant. Espero que vosaltres hagueu gaudit d'un xic més de fresca.

Jo no sóc menorquí, sóc català, però m'uneixo a les vostres felicitacions pel manteniment dels camins i senders menorquins. Així mateix, fa un temps jo vaig estar vivint un any a Mallorca i també vaig gaudir de la vostra xarxa de camins i viaranys. Teniu unes illes precioses. Les heu de preservar de la depredació urbanística salvatge!

Gràcies pels vostres comentaris!